Oldalak

2010. március 2., kedd

Gyerekjoghurt helyett


Szeretjük azokat a hatos csomagolású gyerekjoghurtokat a sima, krémes állaga miatt. De nem szeretjük a sok édesítőszer, az adalékok és az aromák miatt. Úgyhogy ha hosszútávon  akarok jót a gyerekeimnek, akkor nem adok nekik gyerekjoghurtot. Amúgy is az E betűk kivezetésén fáradozom, de erről majd később.
Szóval gondoltam egyet és legyártottam házilag.  A kis tégelyes  oldalán az áll, hogy friss sajt 70%. Ezzel nem kezdtem el kísérletezni, hanem  fogtam fél kiló sovány túrót, meg a botmixert és nekiálltam. Az eredmény engem is meglepett, ugyanolyan krémes lett, mint a dobozos. Úgyhogy a gyárit egyék ezentúl a gyárigazgatók, meg a doktornéni a tévéből... 

A művelet a botmixer elöblítésével együtt tart úgy öt percig.

Hozzávalók:

1 db botmixer
1 db magasfalú edény, mondjuk egy kancsó
1/2 kg túró, mert ha már nekiállunk, akkor érdemesebb nagyobb mennyiséget csinálni
2 ek bármilyen dzsem, illetve  friss gyümölcs és méz főleg nyáron!
1 löttyintésnyi tejszín, hogy még selymesebb legyen, de nyugodtan elhagyható
1-2 ek natúr joghurt lazításképpen.

A művelet nagyon egyszerű: a botmixer bekapcsolásával, föl-le mozgatásával és a túró cuppogtatásával néhány perc alatt elérjük a kívánt eredményt. Érdemes kisebb fedeles tégelyekbe kimérni és úgy betenni a hűtőbe. Különben az egész elfogy egyszerre és másnap kezdhetjük előről. :-) 

Igaz, hogy a végeredmény nem lesz olyan szép színes és édes, de kimaradt belőle a glükóz-fruktóz szirup, az aromák és a színezékek, ami jóesetben természetes, továbbá a tartósítószer.

Anyukák, cuppogtatásra fel! :-D

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Te mit gondolsz?

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails