Oldalak

2011. február 20., vasárnap

Petrezselymes sült pisztráng és tejszínes krumpli


Szombatonként a bosnyák téri piac háta mögött van a szombati önkormányzati piac. Jó nagy kavalkád, jó sok emberrel, lépni alig lehet. Ilyenkor háromszor annyi időmbe telik eljutni a rendes piacra. Ez azért jó, mert ilyenkor van időm gondolkodni, hogy mit is főzzek vasárnap. Persze rendszerint ötlettelenül ténfergek jó hosszú időn keresztül. Tegnap is így volt. Aztán egyszer csak a halas üzlet előtt találtam magam, összeszedtem minden bátorságomat, vettem egy jó nagy levegőt és kértem két pisztrángot. Ez a hétköznapi momentum azért ment ilyen nyögvenyelősen, mert egyrészt nem vagyok oda a halért az erős halszag és halíz miatt, másrészt nagyon néztek engem azok a pisztrángok és ettől felállt a szőr a hátamon. Ráadásul ezek sajnos nem szilvásváradiak, hanem olaszok, amiknek már szaguk is lehet, gondoltam. Ahogy bandukoltam hazafelé, vállamon a szütyőkémmel, benne a két jószággal, azon törtem a fejemet, hogy mit adjak enni a srácoknak, ha netán nem ennék meg a halat. A jó szaftos, fokhagymás, tejszínes parmezános krumpli jó ötletnek tűnt, magában is jó laktató.
Ma reggel gyorsan rágugliztam a sült pisztrángra és végül Flat-Cat-nél találtam megerősítést a gondolatomra, miszerint semmi fakszni, só, bors, fokhagyma, kakukkfű. Én még jól megpakoltam petrezselyemmel is, rám ne sárguljon a hűtőben az az öt csokor. Végül rittyentettem egy olyan vasárnapi lakomát, hogy ihaj! Semmi halszag, semmi bűzös halíz, csak finom, ízletes, omlós halhús. Ha valaki hasonlóan viszonyul a halhoz, mint én,  de azért megvan benne az igyekezet a megszeretését illetően, bátran próbálja ki a pisztrángot!

Hozzávalók a sült pisztránghoz:

2 tisztított pisztráng
1 citrom (elég a fele is)
néhány szál kakukkfű
3-4 gerezd fokhagyma
2-3 csokor petrezselyem
só, bors, vaj

A halakat kívül-belül megmostam és papírtörlővel szárazra töröltem, beirdaltam őket és sóztam-borsoztam. Egy hőálló tálat kivajaztam, a citromot megsikáltam, felkarikáztam és a tál aljára fektettem. Egy csokor petrezselymet összetépkedtem, egy gerezd fokhagymát felszeleteltem és rászórtam a citromkarikákra. A halakat ráfektettem, a hasukba tettem a kakukkfüvet és egy csokor petrezselymet, meg egy összevágott gerezd fokhagymát. A tetejükre vajat és fokhagymát szeleteltem, majd megszórtam az utolsó összevágott csokor petrezselyemmel. Egy-két órát így pihentek a hűtőben alufóliával letakarva, majd 220 fokon halvány pirosra sütöttem őket, az utolsó 10 percben fólia nélkül.

Hozzávalók a tejszínes krumplihoz:

1 kg krumpli
3-4 gerezd fokhagyma
15 dkg reszelt parmezán
2 dl tejszín
kb. 3 dl tej
só, bors, szerecsendió

A krumplit meghámoztam és az uborkaszeletelőn felkarikáztam. Ráöntöttem a tejszínt és a tejet, sóztam, borsoztam, megszórtam szerecsendióval, belekarikáztam a fokhagymát és beletettem a parmezán 2/3-át. Egy hőálló tálat kikentem vajjal és beleöntöttem a tejszínes krumplit. Letakartam alufóliával és addig sütöttem, amíg megpuhult a krumpli, utána rászórtam a maradék sajtot és fólia nélkül szép pirosra sütöttem.

Nálam most együtt sültek, a halat akkor tettem be, amikor a krumpli már fél órája bent volt. 220 fokon sültek végig. Másfél órát azért kell rá szánni így.

A tetszési indexről pedig annyit, hogy a kicsinek ízlett a hal. De amikor az én érzékeny lelkű elsőszülöttem meglátta a megsült halat, sírva fakadt és leköltözött az asztal alá a tányérjával. Persze a kicsi is követte őt, aztán apuka is csatlakozott, úgyhogy a három fiú az asztal alatt piknikezett :).

5 megjegyzés:

  1. Finom lehet, nagyon! ...és gyönyörű!
    A hétvégén nálunk is halacska volt :)

    VálaszTörlés
  2. Kedves Narancslekvár!

    Van nálam egy kis meglepetés számodra:

    http://juharszirup87.blogspot.com/2011/02/dij.html

    üdv.Juharszirup

    VálaszTörlés
  3. 4Gyerek, mostantól az én étlapomon is fog szerepelni.!
    Köszi Csibe!
    Köszönöm K.Sz., hogy gondoltál rám!

    VálaszTörlés
  4. Sokáig vega voltam, halat eszem már egy ideje, de az elkészítésében hááát hogy is mondjam, van még mit fejlődnöm.
    Várom a további kalandjaidat, ez a pisztráng nagyon meggyőző, ki fogom próbálni.

    VálaszTörlés

Te mit gondolsz?

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails