Oldalak

2011. március 24., csütörtök

Fűszeres, paszternákos vörös lencse-leves


Még néhány hete, a zord időjárás közepette készült ez az inkább téli leves, bár a zsenge újhagyma szárral kicsit tavasziasra hangoltam. Másrészt nálam a jó csípős étel biztos befutó, úgyhogy nekem bármikor jöhet, akár a legnagyobb kánikulában is :). Kókusztejjel akartam eredetileg  elkészíteni, de csak kókusz tejport kaptam, ami azért elég édeskés. Hogy egy leheletnyit felerősítsem az édes vonalat, reszeltem bele paszternákot is. A csípősségét pedig a vörös curry pasztának köszönheti. A vörös lencse jóval hamarabb megpuhul, mint a barna, ezért nem kell előre beáztatni, sőt turmixolás után szűrőn sem kell átnyomni.

Hozzávalók:
50 dkg vörös lencse
1 cs. újhagyma
1 nagy paszternák
2,5 l zöldség alaplé
2-3 kk. vörös curry paszta (vagy ha nincs, akkor valamilyen indiai fűszerkeverék)
2 dl kókusztej
egy kevés olaj és újhagyma szár a díszítéshez
A hagymákat megmosom, felkarikázom és  egy fazékban kevés olajon óvatosan megdinsztelem. A szárukat félreteszem. A lencsét megmosom és a hagymához öntöm. A paszternákot megpucolom és a nagylyukú reszelőn a lencséhez reszelem.  Hozzáadom a zöldség alaplevet és először 2 kanál curry pasztát. Elkeverem, és puhára főzöm a lencsét. Közben kóstolgatom és teszek még hozzá pasztát, meg is sózom, ha szükséges. Ha a lencse megpuhult, merülő mixerrel pürésítem, majd a végén hozzáadom a kókusztejet is. A hagymaszárakat felkarikázom és a kiporciózott levesekre szórom.

2 megjegyzés:

Te mit gondolsz?

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails