Oldalak

2011. április 22., péntek

Curry-s brokkolifőzelék, borsós-fetás ropogóssal


Ma abszolút a Föld Napjához igazodott az ebédünk, minden csupa zöld volt :). Nem egy túl izgalmas étel (ahogy a fotó sem lett az), húsvétinak sem húsvéti,  de gondoltam, megosztom Veletek, jó lesz szélesíteni a hétköznapi ételek repertoárját. Még anyukám hallotta a főzelék receptjét valamikor nagyon régen valamelyik rádióadón. Azt hiszem... Anyu rántással csinálja, én habartam. A ropogóst pedig a májusi!!! (Atyaég, két hete vettem az újságot!) Delicious-ban találtam, csak egy kicsit módosítottam rajta: tettem bele fokhagymát és oreganot is, a tetejét panko-val szórtam meg és olajfürdő helyett a sütőben sütöttem.

A főzelék hozzávalói:

2 brokkoli
1,5 dl tejszín
5 dkg vaj
3 ek étkezési keményítő
natúr vega mix szárított zöldség
1 cs petrezselyem (nekem nem volt, úgyhogy kimaradt)
curry
só, bors, szerecsendió, citrom


A brokkolikat rózsáikra szedem és jól megmosom. A szárakat felkockázom, átfuttatom a  vajon és felengedem annyi vízzel, hogy ellepje. Megsózom, borsozom és megszórom natúr vega mix zöldségkeverékkel és félpuhára főzöm. Amikor egy kicsit megpuhult, hozzáadom a felnegyedelt rózsákat is, felöntöm vízzel, de nem kell, hogy ellepje. Tovább ízesítem és most már megszórom a curry-vel is. Puhára főzöm a zöldséget. A tejszínben elkeverem a keményítőt és teszek hozzá 1-2 evőkanál vizet, hogy könnyebb legyen elkeverni, majd besűrítem vele a főzeléket. Apróra vágom a petrezselymet és beleszórom.  Nyomok bele egy kis citromlevet, mintát veszek és tovább ízesítem, ha kell.

Hozzávalók a ropogóshoz:

2 közepes cukkini
10 dkg félig párolt borsó
10 dkg feta
1 gerezd fokhagyma
1 tk. oregano, ha van friss, az még jobb
2 tojás
kb. 10 dkg liszt
kb. 8-10 dkg zsemlemorzsa
panko, ha van, egyébként el lehet hagyni (csak ki akartam próbálni, milyen a panko, amikor nem merül el az olajban)
kevés olívaolaj, só, bors

200 fokra melegítem  a sütőt. A borsót néhány perc alatt félpuhára párolom. A cukkinikat megmosom, két végüket levágom, a nagylyukú reszelőn lereszelem és besózom. Ha levet eresztettek, kinyomkodom őket, hozzámorzsolom a fetát, beleteszem a borsót, a két tojást és a fűszereket és villával összekeverem. (A sózással vigyázni kell, a feta elég sós.) Felváltva adagoltam hozzá lisztet és zsemlemorzsát, mert olyan sűrűségű masszát szerettem volna,  ami nem folyik  szét a tepsin, ezért a bizonytalan mennyiség. Akkor álltam meg a liszt és a zsemlemorzsa adagolásával, amikor úgy nézett ki, hogy gombócokat még nem tudok belőle kézzel formázni, de megmarad olyan alakú, ahogy a tepsire kanalazom. Egy nagy tepsit sütőpapírral béleltem és meglocsoltam olajjal. 16 db, nagyjából egyforma halmokat kanalaztam rá, a tetejüket megfújkáltam olívaolajjal, megszórtam a pankoval és azt is megspricceltem egy kicsit, hogy színe legyen és pirosra sütöttem őket.


Ha már Húsvét, meg Föld napja, akkor hadd kívánjak Nektek Kellemes Húsvéti Ünnepeket ezzel a szép tulipánnal a kertünkből. (Férjem megkérdezte, hogy honnan töltöttem le a fotót :)). )

4 megjegyzés:

  1. Vera! Nektek is kellemes húsvétot kívánok!
    Nagyon szép a tulipános kép és a főzelékes is!

    Bi-bi-bi megérkeztek a rudacskáim! :))

    Köszi!

    VálaszTörlés
  2. Köszi Thrini! Nektek is boldog nyuszit! Örülök neki, szívesen!

    VálaszTörlés
  3. Kellemes húsvéti ünnepeket Nektek! Hozzám is megérkezett a szállítmány :)

    VálaszTörlés
  4. Köszönöm Zsuzsi, Nektek is! Jaj, de jó! :))

    VálaszTörlés

Te mit gondolsz?

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails