Oldalak

2010. május 20., csütörtök

Sárgarépa krémleves



Ez a leves tipikusan az üres hűtő előtt töprengés eredménye. Amikor egy fej hagymán és három jól megtermett sárgarépán kívül nemigen találtam más ebédnek való alapanyagot. Aztán a kurkuma a fűszeres dobozban való kutakodás közben akadt a kezembe. A színe pont passzol a krémleves színéhez. De története is van ennek a zacskó kurkumának. Két éve Indiából repült hozzám a férjem nagybájtyja bőröndjében. Sima mezei kurkuma, de akkor is nem Kotányis zacsiban van, hanem kis nejlonzacsiban mini etikettre kézzel ráírva, hogy turmeric.

Hozzávalók: 

1 kis fej hagyma
3 jól megtermett sárgarépa
húsleves alaplé vagy jóféle leveskocka (én mindig DM-es alnatura adalékanyag mentes kockát használok)
tejszín
só, bors, kurkuma

A hagymát apróra összevágom és olajon megdinsztelem. A sárgarépát a nagylyukú reszelőn lereszeltem, hozzáadtam a párolt hagymához, borst őrőltem rá és meghintettem egy kevés kurkumával. Felöntöttem vízzel, beledobtam egy leveskockát és puhára főztem a répát. Nem kell neki sok idő. Majd hozzáadtam  a tejszínt és merülő mixerrel pépesítettem. Még egy kis sóval ízesítettem. Nem tettem bele sok kurkumát, csak annyit, hogy enyhén pikáns legyen. 

2 megjegyzés:

  1. Kedves Salsa!

    Pótoltalak és elnézést kérek a figyelmetlenségemért!

    A kurkumát, sárgarépát imádom. Isteni leveske lehet ez! :) Valamikor megcsinálom, mert a krémleveseket is nagyon szeretjük.

    VálaszTörlés
  2. Láttam, semmi gond! Köszönöm szépen!

    VálaszTörlés

Te mit gondolsz?

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails