Oldalak

2013. február 15., péntek

Csőben sült paradicsomos, babos fejes káposzta


Annyi klassz káposztás recept érkezett a facebook-on a Gasztroblogok nyilvános csoportba, hogy muszáj volt  nekem is valami káposztás dolgot alkotnom. Kutakodtam a neten és a GoodFood-on találtam egy káposztás-lencsés gratin-t. Ezt alakítottam át és lencse helyett vörös babot tettem bele, a legfelső morzsás-parmezános réteg alatt van egy réteg krumplipüré is, így a körettel sem kellett bajlódnom. Amikor egyesítettem a legalsó babos, káposztás, paradicsomos réteget egy lábosban, azt hittem, hogy olyan sok lesz, hogy egy hétig enni fogjuk. Két külön sütőedénybe fért csak be, ehhez képest alig maradt, törhetem a fejem a holnapi ebéden. :)
Kicsit csalnom kellett, mert babot áztatni nem volt már időm és a házi fűszeres paradicsomszószom is elfogyott. Így ezek bolti üvegesek lettek, de mindkettő Alnatura a dm-ből.

Hozzávalók:

kb. 30 dkg gyalult fejes káposzta
2 üveg vörösbab
1 üveg fűszeres paradicsomszós
1 konzerv egész paradicsom
1 kg krumpli
1 fej hagyma
3-4 gerezd fokhagyma
1 csokor friss bazsalikom
10 dkg vaj
25 dkg parmezán
kb. 5 dkg zsemlemorzsa
3-4 ek. olaj
só, bors
1 kk. szárított tárkony
1/2 dl tejszín

A sütőt előmelegítem 200 fokra.
A káposztát vékonyan felszeletelem/lereszelem, felteszem főni, megsózom és meghintem a tárkonnyal.
A krumplit meghámozom, felkockázom és azt is felteszem sós vízben főni.
A hagymát felkockázom és egy kevés olajon üvegesre párolom. Hozzáadom a feldarabolt bazsalikomot, az összenyomott fokhagyma gerezdeket, a paradicsom szószt és a konzerv paradicsomot. Kicsit főzöm együtt, hogy a leve egy kissé elpárologjon. Közben megsózom és tekerek rá egy kevés borsot.
A babot lecsöpögtetem és a paradicsomszószhoz adom. A megfőtt káposztát leszűröm és azt is hozzákeverem.
Egy hőálló tálat vékonyan beolajozok és belekanalazom a káposztás-babos szószt.
A krumplit leszűröm, hozzáadom a vaj felét és a tejszínt. Pürésítem és a szósz tetejére simítom.
A parmezánt lereszelem, összekeverem a zsemlemorzsával, a pürére szórom, a maradék vajat vékonyan felszeletelem és  egyenletesen elosztom a morzsa tetején.
Alufóliával letakarom a sütőedényt és kb. 10 percig  így sütöm, majd leveszem a fóliát és néhány perc alatt pirosra sütöm.
Meglepően jó lett az összhatás! :)



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Te mit gondolsz?

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails