Oldalak

2013. március 13., szerda

Téli-tavaszi kukoricakrém leves



Holnap még egy utolsót rúg belénk a tél. Vegyétek elő a maradék bort a hűtőből, csináljatok egy jó fűszeres forralt bort holnap este és nézzetek meg valami jó filmet egy meleg takaróba burkolózva. Pénteken pedig jól fog jönni egy sűrű, melegítő krémleves, pl. ez a kukorica krémleves.

Ami egyszerre téli és tavaszi. Téliesíthető egy kis ropogósra sütött bacon-nel, jóféle kenyérrel, de a színe, az édeskés, könnyed íze, a rászórt  újhagyma szára üde, tavaszi ízvilágot kölcsönöz neki. Egy kis csípős paprikával tovább fokozható az élvezet. 

Hozzávalók:

1 kg fagyasztott, morzsolt kukorica
2 csomag újhagyma
5 dkg vaj
2-3 evőkanál olaj
3-4 szem krumpli
2  liter alaplé (én a jó öreg adalékmentes Alnatura zöldségleves kockát használtam)
1 dl tejszín
só, bors, chili pehely
bacon

A vajat felolvasztottam egy fazékban, hozzáöntöttem az olajat és a karikákra vágott újhagymát üvegesre pároltam. Beletettem a kukoricát,  és a meghámozott, felkockázott krumplit, felöntöttem az alaplével és puhára főztem a zöldségeket. Botmixerrel összeturmixoltam, átpasszíroztam az egészet egy szűrőn, visszaöntöttem a fazékba és felöntöttem a tejszínnel. Habarni nem kell, a belefőzött krumplitól pont jó sűrű lesz. Sóztam, borsoztam. A bacont apró kockákra vágtam és ropogósra pirítottam. A tányéromban megszórtam chili pehellyel, megszórtam a baconnel és a karikára vágott hagymaszárral.



1 megjegyzés:

  1. Kedves Bévé, kérlek, nézz be hozzánk a Sünis kanál blogra, van ott számodra egy kis meglepi! ;) Üdv: Macskanyelv és Gold

    VálaszTörlés

Te mit gondolsz?

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails