Oldalak

2013. május 10., péntek

Egy villantós meleg előétel


Korábban már írtam arról, hogy baráti házaspárokkal borvacsorákat szoktunk szervezni. Megbeszéljük, hogy ki milyen fogással készül. A lányok az ételről beszélnek, a fiúk meg a választott borról. Iszonyú jó hangulat szokott kerekedni a végére. :)
Most enyém lett a meleg előétel és tudtam, hogy sült spárgával fogok készülni, mert valami fenomenális íze van megsózva és olajon megsütve, egyszerűen imádom, ma is azt fogok enni. Később társult mellé gondolatilag a camembert, amit szósz formájában álmodtam meg szerecsendióval fűszerezve, és a pirított zsemlemorzsa, ami petrezselymesre és citromosra sikerült. Így ez a három együtt nagyszerű triót alkotott.

Hozzávalók két fő részére:

1 cs zöld spárga
1 camembert
1 dl tejszín
4-5 ek. zsemlemorzsa
1 csokor petrezselyem
1 kezeletlen citrom
1 ek vaj
só, bors, szerecsendió, olaj

A spárgákat megmostam, a felétől lefelé megfogtam és elhajlítottam, hagytam, hogy ott pattanjon el, ahol akar. Így a legkönnyebb a fás részétől megszabadulni. Meghámozni nem szoktam a zöld spárgát. (A szár alsó részét lefagyasztom és ha spárgakrém levest csinálok, kifőzöm belőle az ízeket, majd kiveszem  és kidobom.) Egy serpenyőbe bőven öntök olajat és a megsózott sprágát beleteszem, közepes lángon, időnként megrázogatva ressre-ropogósra sütöm.
A camembert-t "meghámozom", a tejszínbe kockázom és mérsékelt lángon elolvasztom a sajtot és szerecsendiót reszelek rá.
A zsemlemorzsát vajon aranybarnára pirítom, a végén belereszelem a citrom héját és beleszórom az apróra vágott petrezselymet, összeforgatom és még rá nyomok néhány csepp citrom levet is, hogy picit citrusosabb legyen az íze. Tálaláskor a spárgát meglocsolom a camembert mártással és megszórom a zsemlemorzsával.

1 megjegyzés:

  1. The best five bets of the day
    Bet on the most popular poker games of the day from our top tipsters. Find out what makes winning big bets so special! Tips. Live Table 바카라 사이트 목록 Games. Live Betting.

    VálaszTörlés

Te mit gondolsz?

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails