Oldalak

2010. június 11., péntek

Az igazi, zamatos eper




Az bizony az, amelyiket az ember a saját kezével szedi. Ha nincs saját eperföldje, mint ahogy nekem sincs, akkor elkirándul a hozzá legközelebb eső szedd magad eperföldre.

Hétfőn a nagy kisfiam szabadnapos volt az oviban és útban a Teri mamához megálltunk epret szedni. Rettenetesen élvezték, még a sapkát sem rángatták le magukról. Vittünk egy kis karton ládát meg egy homokozó vödröt. A ládát letettük egy ponton, én szedtem a tövekről, ők meg totyogtak utánam a piros homokozó vödrükkel. Én beletettem azt a néhány szemet, amit leszedtem, ők meg nagy buzgalommal nekivágtak megkeresni a ládát, hogy a zsákmányt oda borítsák be. Néha fel kellett állnom és "madártávlatból" megkeresni a ládát, mert a nagy epertövektől ők a 90-100 cm-es szemmagasságból nem látták. Alig hittem a szememnek, röpke egy óra alatt 10 kiló epret szedtünk! Ebből már lehet lefagyasztani, néhány kis üveg dzsemet eltenni és még marad belőle frissen fogyasztásra is. Az egy órát meg a gyerkők is vígan kibírták és egy élménnyel is gazdagabbak lettek.



Nem is gondoltam volna, hogy ilyen nagy a különbség a piacon vásárolt és a magam által szedett között. Bár elvileg már a piaci is szabadföldi. De mégis. Ez édes volt, zamatos és kellemesen felmelegítette a délelőtti napsütés. Ma, azaz pénteken fotóztam a hétfőn leszedett epreket úgy, hogy két napot a pincében voltak kénytelenek tölteni a kartondobozban, mert nem volt hely a hűtőben. A képek azt hiszem magukért beszélnek. Még mindig van a hűtőben és még mindig semmi bajuk. Vajon a piacon vásárolt eper esetében hány napja szedték le azt, ami a hűtőben épphogy megéri a másnapot???

Még rengeteg volt az éretlen eper, sok virág volt a töveken. Úgyhgy mindenkit arra bíztatok, hogy aki teheti, keresse meg a hozzá legközelebb eső földet és szedjen kedvére 350 Ft/kg-os áron epret!!!! (Holnap itt nálunk a Bosnyák téri piacon 1000 Ft fölött lesz az eper kilója.)

Hasznos információk az eperről és bejegyzések a földek állapotáról: http://antalvali.com/szedd-magad-eper.html

6 megjegyzés:

  1. Egyetértek, mi másodjára voltunk szedni:) Egészen más ez az eper, valóban sokkal tovább eláll,és finomabb is.

    VálaszTörlés
  2. Örülök, hogy neked is ez a véleményed.

    VálaszTörlés
  3. Kár, hogy ez a postom valamiért nem került ki a miner-re. :-(

    VálaszTörlés
  4. De kikerült....én ott találtalak meg;oPPPP

    Gyönyörűek az epreid:))))

    VálaszTörlés
  5. Szia! Én meg ott nem láttam magamat.
    Nem az én érdemem, de köszi. Azóta gondolom még szebbek vannak!

    VálaszTörlés
  6. Ja, persze, írtam a miner szerkesztőinek és kézzel kitették.

    VálaszTörlés

Te mit gondolsz?

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails