Oldalak

2010. június 26., szombat

Padlizsánsaláta zsenge borsóhüvellyel




Előbb volt a borsóhüvely, ugyanis anyu kertjében le kellett szüretelni a borsót, mert a sok esőtől a tövek rothadásnak indultak. Úgyhogy volt sok lapos, édes, zsenge borsóhüvely, bennük gombostűfejnyi borsószemekkel. Padlizsánt társítottam mellé fokhagymás, joghurtos öntettel.


Hozzávalók két személy részére:

1 padlizsán
2 marék zsenge borsóhüvely
1 pohár joghurt
2 gerezd fokhagyma
fél csokor petrezselyem
só, bors

A hüvelyek szárát leszedem és egyben lehúzom róla az erős szálkát. A padlizsánt kockára vágom, kicsit besózom és félreteszem. Elkészítem az öntetet: a joghurtot egy tálba borítom, hozzáadom az apróra vágott petrezselymet és az összetört fokhagymát. Sózom, borozom.

Egy serpenyőben olajat hevítek és megfuttatom rajta a borsóhüvelyeket. Gyönyörű élénk zöld színük lesz! Kiveszem, majd a padlizsánt futtatom meg az olajon. Vigyázat, nagyon szívja magába az olajat, ezért fontos, hogy nagyon forró legyen az olaj. Közben kóstolgatom :) , borsozom és sózom, ha kell. Néhány percig grillezem, majd a borsóra szedem. Összekeverem és meglocsolom a joghurtos öntettel. Én magában ettem, de grill húsok mellé is el tudom képzelni. Persze borsó nélkül is működik. A fokhagymámnak szép zöld szára volt, úgyhogy azt is belevágtam és a borsóval együtt dinszteltem.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Te mit gondolsz?

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails