Oldalak

2010. június 19., szombat

Csirkekebab káposztasalátával XXXV. VKF




A valódi, kertben sütögetés látom, nemcsak nálunk várat magára. Az enyém sem kint készült, pedig van kert, van grill, csak valahogy a kedv nem jön. No meg az elmúlt néhány napot a "Bethesda Wellnessben" töltöttük kisebbik fiammal, úgyhogy a kerti sütögetés a sokadik bepótolni való a listán.
Úgyhogy én is elővettem a grill serpenyőmet és nagylángra tettem a főzőlapot. :) Meg még egy szakácskönyvet is elővettem, meg is akadt a szemem a csirkekebabon. Semmi hűha, de én még soha nem csináltam kebabot. Joghurt volt itthon, fokhagyma is, fűszerek is.

A saláta meg azért született hozzá, hogy a hűtőben kornyadozó lila káposzta se menjen veszendőbe. Ez valami KFC káposztasaláta utánzat lett. Ha néha, de tényleg nagyon néha mi is betévedünk egy gyorsétterembe (a legutóbbi ilyen tettünket nagyon megbántuk), akkor úgy igyekszünk, hogy az KFC legyen. És hát a KFC káposztasalátáját nagyon szeretjük. A recept persze titok, de azért sikerült egy nagyon hasonlót összehoznom, ami viszont isteni lett! Úgyhogy nem bánom, hogy nincs az eredeti recept a birtokomban.

Csirkekebab

Hozzávalók 4 nyárshoz:

1 kockára vágott nagyobb csirkemell filé
1 pohár natúr joghurt
2 zúzott fokhagyma gerezd
1/2 citrom leve
só, bors
1 marék apróra vágott friss zöldfűszer tetszés szerint (az enyémbe az került, amit épp le tudtam csipegetni a cserepekben nevelt fűszereimről: bazsalikom, rucola, snidling)

A hozzávalókat összekeverem, a csirkemell kockákat beleforgatom és egy órára a hűtőbe teszem. Nekem fa nyársam van, konkrétan kihegyezett hurkapálcika, amit vízbe áztattam és mielőtt ráhúztam volna a húst, be is olajoztam. A grillserpenyőben olajat forrósítok és a nyásrakat forgatva világosbarnára sütöm a kebabokat.
A maradék joghurtos pácot a serpenyőben felmelegítem és rákanalazom a kebabok tetejére.


Káposztasaláta

1 kis fej lilakáposzta
1 nagy sárgarépa
1 kis fej lilahagyma
1 dl majonéz,
1/2 pohár joghurt,
só, bors, balzsamecet ízlés szerint

Összekeverem a mártás hozzávalóit, a hagymát apróra vágom, beleteszem a mártásba és a hűtőbe teszem. A káposztát és a répát nagylyukú reszelőn lereszelem, összekeverem, ráborítom a mártást és újra összekeverem. Állítólag két-három nap összeérés jót tesz neki, na én ezt nem vártam ki :D.

2 megjegyzés:

Te mit gondolsz?

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails