Oldalak

2010. július 20., kedd

Pikáns cukkini krémleves - kicsit édes, kicsit csípős








A cukkininek nincs jellegzetes íze, úgyhogy sokféleképpen variálható. Még régebben gondolkodtam azon, hogy hogyan dobhatnám fel a mezei cukkini krémlevest. Fogtam magam és tettem bele egy kis mézet és egy kis csípős paprikát. Nagyon pikáns leves lett belőle, azóta én így eszem. Nem muszáj főzés közben beletenni a mézet és a paprikát, elég a tányérban ízesíteni.

Hozzávalók:

3-4 közepes cukkini
1 fej hagyma
2-3 szem burgonya
zöldség alaplé (én DM Alnatura bio, adalékmentes zöldségleves kockát használok hozzá)
só, bors
1 dl tejszín

A hagymát apróra vágom, egy fazékban olajon átfuttatom. Közben lereszelem a cukkinit és a meghámozott burgonyát. (Azért teszek bele krumplit, hogy ne kelljen liszttel habarni.) Rádobom a hagymára, megborsozom, felöntöm vízzel és beleteszem a zöldségleves kockákat. Pár perc alatt megfőzöm. Miután elzártam, beleöntöm a tejszínt és botmixerrel krémesítem. Ha kell, utána sózok. A tányéromban pedig csurgatok bele egy kevés mézet, vágok bele chili paprikát, de ha éppen nincs, egy kis Erős Pistát pöttyintek bele. :)

4 megjegyzés:

  1. Kösz a tippet babám, szakalytóval hordom be a cukkinit a kertből, iszonyú jól hangzik az édes-csípős együtt, úgyhogy magamnak biztos, hogy elkészítem, főleg, hogy a zöld chilit is most takarítom be :)

    VálaszTörlés
  2. Nincs mit, holnap meg is kóstolhatod. ;-)

    VálaszTörlés
  3. Úúúúúh, nagyon tetszik a recept 2. fotója! Minden fehér és ott az a kicsi piros erős!!! Gratulálok!

    VálaszTörlés

Te mit gondolsz?

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails