Oldalak

2010. július 14., szerda

Sajtos cukkinis lángos


Ebben az őrült melegben semmi kedve az embernek főzőcskézni, meg nagy evészetet rendezni. Úgyhogy ma gyümölcsleves volt nálunk, mint desszert és ez a lángos volt a "főétel". Mostanában nem fogy úgy a zöldség, így mindenféle formában igyekszem eladni a gyerekeimnek. Ez most jól bejött :-) Pofon egyszerű, palacsintatészta a kiindulási alap, bár a sütése nem olyan haladós, mint a palacsintáé, de szerencsére nem is büdösítettem be vele. A variációk száma végtelen, én a cukkinin kívül sajtot és szerecsendiót tettem bele. De mehet a tésztába fokhagyma, sonka, sárgarépa, kapor, szárított paradicsom, zöld fűszerek, stb. stb. Én fokhagymás tejföllel ettem. A palacsintaimádó (azaz az összes :D) gyerekeknél tuti siker!

Hozzávalók:

Kb. fél kg cukkini lereszelve
2 tojás
1 dl tej
20 dkg liszt
reszelt sajt
só, bors,
1 csipet szódabikarbóna

A reszelt cukkinit megsóztam és megvártam, hogy kiengedje a levét. Majd hozzákevertem a két tojást, a sajtot, a fűszereket, felöntöttem a tejjel és annyi lisztet, hogy egy jó sűrű palacsinta tésztát kapjak. A serpenyőbe picivel több olajat öntöttem, mint a palacsintánál. Amikor már jó forró volt az olaj, egy fél merőkanálnyi masszát pottyantottam a serpenyőbe és egy evőkanállal kicsit lelapítottam. Közepes lángon fedő alatt addig sütöttem, amíg a teteje megszikkadt, majd megfordítottam. Kitettem papírtörlőre, majd sütőpapírt tettem közéjük, hogy ne tapadjanak össze a lepények. Uzsonnára is nagyon jó, meg ki lehet vinni a strandra is. Nekem ebből a mennyiségből 9 db tenyérnyi lángos sikeredett.

5 megjegyzés:

  1. A besózott cukkini kiengedett levét leöntöd? Csilla

    VálaszTörlés
  2. Szia Csilla, nem öntöm le róla.

    VálaszTörlés
  3. Nagyon jól néz ki, látszik, hogy finom :)

    VálaszTörlés
  4. Igen, tényleg finom volt. A sajttól nagyon jó ízes lett, legközelebb teszek bele egy kis fokhagymát is.

    VálaszTörlés
  5. sok-sok receptedet elraktároztam magamhoz, sőt a képeidet is "elcsentem", hogy lássam, hogy is kell kinéznie. Köszi (paradicsomsalata.blogspot.com)

    VálaszTörlés

Te mit gondolsz?

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails