Oldalak

2011. május 16., hétfő

Medvehagymás-spárgás quiche


Múlt héten még volt medvehagyma a piacon, meg már beindult a spárga szezon, úgyhogy nem is gondolkodtam sokáig azon, hogy mi legyen ebédre, csináltam egy szép zöld "tortát".  Hátha a kisebbik, zöldséget nem evő, ámde tortát annál inkább kultiváló gyermekem is ráharap. Nem azt mondom, hogy rávetette magát és két kézzel tömte volna a szájába, de legalább majszolgatott  belőle.  Sajnos a medvehagyma szezon idén véget ért, érdemes lehet esetleg zöldhagyma szárral kipróbálni, márcsak  a színe miatt is: fantasztikusan élénk színe volt!  

Hozzávalók:
30 dkg liszt
15 dkg hideg vaj
fél dl hideg víz
1/2 tk só

2 cs zöld spárga
1 csokor medvehagyma/1 csokor újhagyma szárastul
2 gerezd fokhagyma
20 dkg sajt
3 tojás
1 dl tejszín
1 dl tej
2 ek étkezési keményítő
só, bors

A lisztet betettem egy kicsit a mélyhűtőbe a vajjal együtt. A spárgákat jól megmostam,  kettétörtem és a csúcs felőli részüket megtartva sós vízben puhára főztem. A fagyos vajat a hideg liszthez reszeltem a nagylyukú reszelőn, megsóztam és mindig egy kevés vizet adagolva hozzá gyors mozdulatokkal épp csak annyira dolgoztam össze, hogy egyben legyen a tészta. Folpackba csomagoltam és a hűtőbe tettem egy fél órára.

A sütőt 180 fok légkeverésre kapcsoltam és a kerámia sütőedényt egy kicsit kivajaztam. A tésztát nagyjából kinyújtottam a formának megfelelően és a sodrófára feltekerve belefektettem az edénybe. ( Én mindig magas peremet hagyok, mert nagyon szeretjük a ropogós szélét.) Villával megszurkáltam a tésztát, majd ráfektettem egy sütőpapírt és beleszórtam a vakon sütéshez használt lencsét. Betoltam a sütőbe és amikor a széle már halvány pírt kapott, kiemeltem a sütőpapírt a lencsékkel együtt, majd így sütöttem egy kicsit tovább csak annyira, hogy megszikkadjon a tészta felülete. 

Közben a nagylyukú reszelőn lereszeltem a sajtot, nekem épp trappista volt otthon. Egy kancsóba ütöttem a tojásokat, beleöntöttem a tejet, a tejszínt, hozzáadtam az apróra vágott medvehagymát, az áttört fokhagyma gerezdeket és a keményítőt.  Sóztam borsoztam és merülőmixerrel jól összeturmixoltam az egészet. Amikor a tészta félig megsült, ráöntöttem a keveréket, megszórtam a sajt 2/3-val és elrendeztem rajta a megfőtt spárgát, majd megszórtam a maradék sajttal. Visszatoltam a sütőbe és szép pirosra sütöttem.



6 megjegyzés:

  1. Nagyon guszta, én még sosem ettem ilyent.

    VálaszTörlés
  2. Kati, ez egy egyszerű omlós, sós tészta sajtos töltelékkel. Akár tövisaljú gombával is kipróbálhatod.;)

    VálaszTörlés
  3. Gyönyörűek a fotók, én is sokszor készítek ilyesmit, nem lehet megunni!:)

    VálaszTörlés

Te mit gondolsz?

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails