Oldalak

2010. november 18., csütörtök

Tárkonyos burgonyakrém leves


Villámgyors leves, amikor az ember lánya - azaz én - elnézi az órát, a kicsi meg már dörzsöli a szemét, a hűtőben pedig 3 szem krumpli árválkodik egy hagyma társaságában. Na jó, a hűtőben ráakadtam még egy csokor snidlingre és egy kis tejszínre is. A tárkony meg csak úgy közben került bele. De a snidlinggel megszórva isteni lett. A villámgyorsaság pedig a krumpli lereszeléséből adódik. Így cirka 10 perc alatt kész  volt.

Hozzávalók:
3-4 szem jól szétfővő krumpli, pl. ella
1 fej hagyma
1 liter zöldség alaplé
1/2 dl tejszín
1-2 babérlevél
1 kiskanál tárkony
pár csepp citromlé
olaj, só, bors,
snidling a tetejére

A hagymát megpucolom, apróra vágom, olajon megdinsztelem. Amíg a hagyma pirul, addig meghámozom a krumplit és lereszelem. Rádobom a hagymára, megszórom borssal, beleteszem a babérlevelet és felöntöm az alaplével. Amikor forr, rászórom a tárkonyt. A krumpli 2-3 perc alatt megpuhul. Sózom, ha kell és felöntöm a tejszínnel. Botmixerrel krémesítem és belecsepegtetem a citrom levét. Szikkadt kenyeret felkockáztam és egy kis olajon megpirítottam.

2 megjegyzés:

Te mit gondolsz?

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails