Oldalak

2011. június 28., kedd

Calippo helyett..


Van aki még idetéved néhanapján rajtam kívül? Tartottam egy kis khmm...technikai szünetet. :)) Megint fagyit hoztam. Vagyis sorbet-t. Meguntam, hogy a gyerekek a vacak calippo után áhítoznak. Néhanapján elkerülhetetlen, pl. ha baráti társasággal betérünk valahova és az összes gyerek a jégkrémes pult felé veszi az irányt. Nem tudom, miért a calippot választják, ha olvadni kezd visszacsúszik, a felhajtott csücskét nem fogják rendesen és ha ki akarják belőle inni az olvadt löttyöt, akkor magukra öntik. Különösen a kisebbik gyerkőcömnek stresszes az elfogyasztása, de ő mindig azt választja, amit a nagy.  Utálatos az az émelyítő és maróan savanyú, agyonízesített színes lötty. Inkább kifacsartam a maradék narancsot, úgy 5-6 szemet, turmixoltam hozzá sárgadinnyét, hogy sűrűbb legyen, kicsit megmézeztem, kicsit megcitromoztam és cseppentettem hozzá narancs kivonatot, hogy intenzívebb legyen a narancs íz és elnyomja a sárgadinnyét, mert Milán fiam kijelentette, hogy ő utálja a sárgadinnyét... Egy tálban jegesedésig a mélyhűtőben tartottam, majd átöntöttem a fagyigépbe. Isteni, jégszilánk mentes sorbetet kaptam. Közben átszaladtam a gyógyszertárba néhány fa spatuláért (nem, nem jégkrém pálcikaként kell keresni :D ). Belekanalaztam a jégkrém formákba beleállítottam a pálcikákat és kifagyasztottam.
Igaz, hogy ez a spatula szélesebb, mint a gyári jégkrémeké, de könnyebb megfogni, nem pottyan le róla a fagyi, mert nagyobb felületen tapad és csinosabb is, mint a jégkrém forma kupakszerű fogantyúja. És azt ne is említsem, így legalább bejuttatok némi gyümölcsöt a szervezetükbe. Friss, lédús gyümölcsből most nincs hiány. Az aprómagvasakat turmixolás után szűrőn csak át kell nyomni és már mehet is a mélyhűtőbe! Akinek nincs fagyigépe, az időnként vegye ki fagyasztás közben és a botmixerrel jól törje össze a jégszilánkokat.

4 megjegyzés:

  1. Sosem értettem, mit esznek a gyerekek/emberek a Calippóban? Én mindig a Magnumot választottam :D De ez nagyon jól hangzik! Épp ma terveztem egy újabb adag fa spatula vásárlását :DDD

    VálaszTörlés
  2. Szép fotó, szép színekkel :)

    VálaszTörlés
  3. Zsuzsi, én sem...
    Köszi Orsi!

    VálaszTörlés
  4. nagyon jól néz ki, egyet most kiemelnék a tálról! :)

    VálaszTörlés

Te mit gondolsz?

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails