Oldalak

2011. június 3., péntek

Életem legszebb és legfinomabb joghurtos epertortája



Ma sikerült megalkotnom életem legszebb és legfinomabb joghurtos epertortáját. Nem szoktam ennyire ömlengeni a főztömről, de ezzel most nem tudok betelni. Szinte tökéletes lett, bármelyik cukrászda sütispultjában megállná a helyét.
Annál is inkább örülök, hog ennyire jól sikerült, mert a nagyobbik fiamnak készült, akinek ma volt az óvodai évzárója. Nagyon bátran, hangosan mondta a szövegét, nagyon-nagyon büszke vagyok rá, megérdemelte a zselés tortát. Tavaly, kiscsoportosként sírva szaladt hozzám és a műsor egy részét  az ölemből nézte, a másik részét pedig végigszerepeltem vele.  Kicsit tartottam a mai naptól, de kellemesen meglepett minket. Bátor és ügyes nagyfiú már.  (Brühhühhühühü....)

Szóval a torta: zabpelyhes, mandulás tört keksz a "tésztája". A krém nagyon epres,  görög joghurtos, mascarpones, a teteje pedig eper és zselé. A gyerek kedvéért a sok zselé. Most nem tortaformában, hanem tortagyűrűvel csináltam, amit 22 cm átmérőjűre állítottam. Ez a mennyiség elég egyébként a 26-os tortaformához is.

Hozzávalók

250 g natúr hobbit keksz, vagy más zabpelyhes keksz
100 g mandula
100 g vaj
Opcionálisan néhány csepp mandula kivonat.
1000 g eper
kb. 500 g porcukor (na, ez az, amit ilyenkor nem mérek, hanem menet közben állítom be)
440 g bakoma görög joghurt (most 40 g grátisz)
250 g mascarpone
2 cs lapzselatin
1 citrom leve
Előző este az eper felét és a cukor felét összeturmixoltam és kb. egy óra alatt jó sűrűre beforraltam.

A kekszet egy zacskóba tettem és a sodrófával konyharuha alatt összetörtem. A mandulát az aprítóban darabosra aprítottam. Összekevertem őket egy tálban és beleöntöttem a megolvadt vajat, villával összedolgoztam, majd a tortaformába nyomkodtam. Akartam bele tenni néhány csepp mandula kivonatot, de elfelejtettem.

6 lapzselatint 6-8 evőkanál forró vízben feloldottam és a már előzőleg elkészített hideg epervelőhöz adtam, majd belekevertem a görög joghurtot is. A mascarponét egy másik tálban habverővel kicsit sűrűbbre kevertem és közben 4-5 evőkanál porcukrot szórtam bele. Hozzáöntöttem  a joghurtos eperet, kavarintottam rajta egyet-kettőt és megkóstoltam, hogy elég édes-e. Úgy jó, ha nem túl édes. Ráöntöttem a kekszes alapra, megrázogattam és 3-4 órára betettem a hűtőbe.

Amikor megszilárdult, elkészítettem a zselét a tetejére. A másik fél kg epret megmostam, lecsumáztam és felszeleteltem. Szépen elhelyeztem a szeleteket a krém tetején. 1 dl vizet felforrósítottam egy kis lábosban és beletettem a másik 6 lap zselatint. Mikor feloldódtak, kipótoltam még 1 dl vízzel, majd a maradék porcukorral és a citrom facsart levével elkezdtem ízesíteni. Ez is inkább savaníú legyen, mint édes. A sok kavargatástól és a hozzáadott 1 dl hideg víztől eléggé kihűlt, úgyhogy rögtön az eperre öntöttem. Ez a mennyiség nem fedi be teljesen az epreket, de mégis összetartja őket. Immár a kész tortát kb. két órára a hűtőbe tettem. A zselé szép piros lesz az eper kiengedett levétől. Tálalás előtt vizes késsel a gyűrű mentén óvatosan elválasztottam és vizes késsel szeleteltem.

Bátran mondhatom, nagyon jól sikerült most eltalálnom az arányokat, mindenki nyugodtan álljon neki, tuti siker lesz!

15 megjegyzés:

  1. Gyönyörű! Ezek a legfinomabb gyümölcstorták, nem túl édesen, sok-sok eperrel a tetején:)

    VálaszTörlés
  2. ilyen gyönyörűségről ez az egy fotóóóóóó?
    és a célszemély elégedett volt? bár gondolom igen.

    (ööö...köszi a közreműködést, illatfelhő van egy hete a házban)

    VálaszTörlés
  3. Köszi Kreatív konyha!

    Igen, Évi, sajnos. De állandóan körülöttem ugrálnak, nem tudok így kibontakozni. Nagyon várom már a szeptermbert, amikor egyedül leszek napközben és fogom hallani a saját gondolataimat. Remélem, majd a képeimen is látszani fog. (De csak ezért az egyért. Sírhatnékom van, hogy milyen hamar lettek nagyok az én kisbabáim. :(((. ) Szívesen az illatfelhőt :).

    VálaszTörlés
  4. Hú, de lenyomnék belőle egy (vagy inkább kettő) szeletet még így hajnali fél 1-kor is :]

    VálaszTörlés
  5. Aztaaaaa!!!! Nagyon szép lett!!! :) /nálunk is illatfelhő van a lakásban - köszönöm én is a közreműködést!):)

    VálaszTörlés
  6. Nagyon szép ez a torta! A zabpelyhes, mandulás tört keksszel kapcsolatban lenne egy kérdésem :) Hol szerezhető be ? Ha nem találok helyettesíthető mással is ?
    Köszönöm!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia!

      Köszönöm! :) Ahogy a recept hozzávalóinál is írtam, hobbit kekszet vagy győri zabpelyhes kekszet használok és mandula kivonatot csepegtetek bele. Egyébként újra fogalmaztam a receptet, csökkentettem benne a cukrot és a zselatint.A májusi Kifőztük 64. oldalán meg is találod http://kifoztuk.hu

      Törlés
    2. Köszönöm, hogy ilyen gyorsan válaszoltál :) szép napot Neked!

      Törlés
    3. Igazán nincs mit, Neked is szép napot! :)

      Törlés
  7. Hétvégén készítem el a tortát, nézem a hozzávalókat, alaposabban :) bakoma görög joghurtot honnan vettél?

    Köszii :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia! Bármelyik hiperben megveheted, van a Sparban is, így néz ki. http://www.saltyandsweet.hu/images/grecki_180g.jpg

      Törlés

Te mit gondolsz?

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails