Oldalak

2010. szeptember 30., csütörtök

Fűszeres paradicsomleves sült panír golyókkal



 Tegye fel a kezét az, aki cukrosan, betűtésztával eszi a paradicsomlevest! Na, ez az, ami nekem soha nem ment. Világ életemben utáltam a rántással készült, agyoncukrozott paradicsomlevest. Ezért soha nem is ettem meg és soha nem is főztem, mindaddig, amíg Milán fiam elő nem állt azzal egy szombati napon, hogy főzzek neki olyan paradicsomlevest, mint amilyen az oviban van. Könnyeket hullajtva cukroztam főzés közben, majd kóstoltattam vele és bíztam fiam jó ízlésében, no  meg a saját rábeszélőképességemben. Mit ad isten, nem ízlett neki, de azért, mert nem volt elég édes!!! Én pedig nem voltam hajlandó tovább cukrozni.  De lehet a gyerek fejével beszélni és belement, hogy inkább fűszeres, sajtos legyen az a paradicsom leves, pirított zsemlekockákkal. És csodák csodájára ízlett neki! Azóta is így kéri: fűszeresen, sajttal. Ma kívánságára ismét paradicsomleves volt azzal a változtatással, hogy nem sajtot reszeltem bele, hanem az indiai főzőtanfolyamon megtanult panírból csináltam golyócskákat, amiket olajban kisütöttem. Remekül tompította az egyébként savanyú levest, kítűnő levesbetét lett belőle. A mai leves sajnos nem házi paradicsomból készült, hanem bolti passzírozottból, ami elég savanyú volt :(. Szóval az én paradicsomlevesem nem más, mint egy híg fűszeres paradicsomszósz.

Hozzávalók:
2 doboz passzírozott paradicsom
1 doboz hámozott, egész paradicsom
1 fej hagyma
2-3 gerezd fokhagyma
1 csokor bazsalikom
só, bors, kevés olaj

A hagymát apró kockákra vágom, olajon megdinsztelem és beleöntöm a paradicsomokat és adok hozzá egy kis vizet. Főzés közben beleteszem a megmosott, lecsipegetett bazsalikom leveleket, sózom, borsozom és belenyomom a fokhagyma gerezdeket. Ha nagyon savanyú, meghintem egy kevés cukorral, de tényleg nagyon kevéssel. Pár percig forralom, botmixerrel egy kicsit összetöröm az egész paradicsomokat.



A panírgolyócskák pedig úgy készülnek, hogy a lecsöpögtetett panírt beteszem az aprítóba, pépesítem, golyócskákat formálok belőle és forró olajban kisütöm. Akkor finom, ha egy kicsit állt már a levesben és megszívta magát. Ez egy "hőstabil" sajt, nem olvad szét sütés közben, úgyhogy ki is találtam, hogy jövő nyáron kipróbálom grillezve is. Fotózás közben egy Csongor nevű kisegér megdézsmálta a golyóbisokat :D.

2 megjegyzés:

  1. Én mindkettőt szeretem. :) Persze az első variációt nem kell agyonrántani, az nincs sehol előírva. De jó édes legyen, az már igaz. :)

    VálaszTörlés
  2. Jaj de gyönyörű! Nagyon jól hangzik!
    Heheh... pörgős gyerekeknél egyébként különösen javalott a cukormennyiség lecsökkentése... :D :D
    Nálam is van egy paradicsomleves, ami eltér a megszokottól, ha gondolod nézd meg:
    http://ildinyo.blogspot.com/2009/12/paradicsomleves-ahogy-az-olasz.html

    VálaszTörlés

Te mit gondolsz?

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails