Oldalak

2011. június 11., szombat

Meggyes-boros rebarbaraleves


Tudom, a rebarbara az eperrel ápol jó kapcsolatot, most én mégis meggyel házasítottam. Volt még két meggy befőttem tavalyról, annak a levét használtam el hozzá. Hogy a meggyből mi készült, azt majd legközelebb árulom el. Vörösboros rebarbaralevesről pedig még egy tavalyi Ízek és Érzésekben olvastam. Állítólag Dániában kedvelt leves és melegen eszik. Nekem a melegben jobban esett hidegen.

Hozzávalók:

2 csomag rebarbara
2 db 1 literes megybefőtt leve
3-4 ek méz
fahéj, szegfűszeg és egyéb ilyenkor használatos fűszer ízlés szerint
1-2 dl vörösbor
1,5 dl tejszín
A menet a szokásos: a rebarbarát megmostam, felkockáztam és feltettem főni a meggylében. Közben kóstolgatva édesítettem és fűszereztem. Forrás után 1-2 perccel lekapcsoltam és selymesítettem a tejszínnel, majd lehűtöttem. Vörösbort a srácok miatt csak tálaláskor löttyintettünk bele.   Bár az alkohol elpárolog belőle főzés során, a gyerekek nem biztos, hogy szerették volna a bor ízét, úgyhogy inkább nem kísérleteztem vele. Akinél ilyen hátráltató tényező nincsen, az fűszerezés közben löttyintse hozzá a nemes nedűt. Csinosíthatjuk még egy kis tejszínhabbal, mentalevéllel és akár meg is öntözhetjük egy kis amaréna meggy sziruppal.




1 megjegyzés:

Te mit gondolsz?

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails