Oldalak

2012. január 4., szerda

Variációk egy témára - citrom-mák és citrom-kókusz


 Nem csak azért, mert mindkettő krémjében citrom van, hanem azért is, mert mind a kettő ugyanabból a tésztából készült. A nálam jól bevált kevert piskóta tésztából. Nem is sütöm másból a tortákat. Annyi a különbség, hogy a mákosnál 10 deka lisztet finomra darált mákra cseréltem.
Tudom, sokan nem kedvelik a kókuszt, nagyon geilnek tartják. Egy időben én is így voltam vele, mert az egyetlen képi társításom az a hátborzongató Bounty szelet volt. De ebben a tortában egyáltalán nem az, ugyanis a citrom dominál, a kókusz csak kísérő íz lett. De egész nyugodtan elhagyható.

Mi kell hozzá?

40 dkg átszitált finomliszt (a mákosnál 10 dkg mák és 30 dkg liszt)
6 tojás
25 dkg puha vaj
25 dkg porcukor
1,5 dl tej
1 cs sütőpor

Hogyan készül?

A tortaformát/tepsit kivajazom, kilisztezem, a sütőt 180 fok légkeverésre kapcsolom. A liszthez keverem a sütőport (a mákosnál a mákot is) és átszitálom. A kézi mixerrel a puha vajat habosra keverem a porcukorral, majd 1-2 perc különbséggel egyesével hozzádolgozom a tojások sárgáját, végül lassan hozzáöntöm a tejet is. Beleszórom a lisztet, lassú fordulaton belekeverem és félreteszem. A tojásfehérjét egy csipet sóval kemény habbá verem és lassú, nagy átforgató mozgulatokkal óvatosan a tésztához keverem. 180 fokon légkeverés nélkül kb. 40 percig sütöm. Tűpróbát mindenki csináljon, mert az időtartam sütőfüggő. Ha kihűlt, kettévágom és megkenem a krémmel.

Citrom- kókuszkrém

1 biocitrom héja
+1 citrom leve
4 ek kókuszreszelék
500 g mascarpone
5 evőkanál porcukor
kókuszreszelék a szóráshoz

A citromokat megmostam, a bio héját lereszeltem és a másikkal együtt kifacsartam. Egy kis fazékba szórtam a citromhéjat, hozzáadtam 2 evőkanál porcukrot és kb. 3 ek. vizet, majd pár percig forraltam, hogy jól kijöjjenek a citrom aromái. Utána hozzáöntöttem a citromlevet és így is forraltam 5-6 percig, hogy a víz elpárologjon és a végeredmény sűrű legyen, majd félretettem hűlni. A kókuszreszeléket a 3 kanál porcukorral együtt a kávédarálón ledaráltam. (Nekem még volt otthon egy dm Alnatura bio kókusztej konzervem és annak a kicsapódó sűrű kókuszzsírját is beletettem a kémbe.) A darált kókuszt beletettem a citromszirupba és összekevertem, majd belekevertem a mascarponét is és kb. 10-15 mp alatt kézi mixerrel is átkevertem, hogy besűrűsödjön a krém. A 2/3 részt a két tortalap közé tettem, a maradékkal pedig megkentem a tortát és jól beszórtam még kókuszreszelékkel.




A másikba még több citrom került és a mascarponét tejszínnel lazítottam.

Mi kell hozzá?

1 bio citrom
+2 citrom leve
kb. 6 ek cukor
500 g mascarpone
1 doboz tejszínhab

Hogyan készült?

A szirupot ugyanúgy készítettem, mint az előzőt. Ha kihűlt, belekevertem a tejszínt, kicsit felvertem, majd hozzáadtam a mascarponét is. A krémet 4 részre osztottam, 1/4 került a torta tetejére, a 3/4 rész pedig a töltelék lett. Megkentem a lapokat a krémmel és egymásra illesztettem őket. Megkentem a tetejét is és még kandírozott citromhéjjal is megszórtam. Vigyázat, nagyon citromos! :D

8 megjegyzés:

  1. Ez kínzás így karácsony után!!!!! Gyönyörűek, és biztosan isteni finomak is, nekem minden citromos jöhet:)

    VálaszTörlés
  2. Moha, a citromos mákosból van még, jöhetsz! :D

    VálaszTörlés
  3. Huh, asszem nehéz lesz tartani az újévi - egy darabig nincs édesség sütés - fogadalmat :S

    VálaszTörlés
  4. Judyt, attól függ, hogy meddig tart az a darabig...:)

    VálaszTörlés
  5. Vera, mit is mondhatnék...jöhet mindkét változat :)

    VálaszTörlés
  6. Orsi, sajnos már elfogytak, de ne bánkódj, legalább nem te hízol tőle :))).

    VálaszTörlés
  7. Csodás képeket készítesz, bár én tudnék hasonlót!
    A süti már írtam a FB is, hogy istenien néz ki:-)

    VálaszTörlés
  8. Köszi Geszti, én még azért elégedetlen vagyok a képeimmel. A jó fény a legfontosabb ;).

    VálaszTörlés

Te mit gondolsz?

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails