Oldalak

2012. április 5., csütörtök

Adzuki bab saláta tavaszi zöldségekkel


Végre itt a tavasz, itt van a roppanós retek, az újra felfedezett medvehagyma, az újhagyma, a salátafélék, olyan jó ilyenkor végigsétálni a piacon! Nem is maradt üres a vászonszatyrom. :)  Össze is dobtam belőlük egy finom, ebédnek való salátát. Hogy laktató legyen, adzuki babot főztem  sós, szódabikarbónás vízben. Leszűrtem, vágtam hozzá minden féle finomságot, kockáztam rá feta sajtot és meglocsoltam egy isteni finom olajjal.  A húsvéti sonka mellé is el tudom képzelni. Az adzuki babról itt olvashattok bővebben.

Muszáj megemlítenem az olajat is, mert bár nem sok olívaolajhoz volt szerencsém, de én még ilyen finom olajjal nem találkoztam. A neve Chiarello és Svájcban kapható a Globus üzletekben. Elég borsos az ára (30 CHF/750 ml), de az élmény kárpótol érte és hát nem rántott hús sütésére való :). A férjem unokatestvérétől kaptam, örök hála neked ezért Eszter! Azért vagyok annyira oda érte, mert nem érzem azt a bántóan keserű utóízt, amit eddig minden olívaolajnál éreztem. A várandósságok óta sokkal intenzívebben érzem a keserű ízt. Kóstoltam már többféle magas minőségű olajakat, amik mind nagyon finomak voltak, csak ne lett volna az a számomra nagyon  erős torokkaparó hatása mindegyiknek. Na, de ennek aztán nincs! Ez az olaj simogatja a torkomat. Üde,  friss, zamatos, bársonyos egy enyhe, kellemes  füstös ízzel párosulva. Legközelebb vaníliafagyi, só, olaj bizarr kombóhoz fogom felhasználni. Igen, nem elírás . Irtó izgalmas lehet, már most tudom, hogy imádni fogom. :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Te mit gondolsz?

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails