Oldalak

2012. április 3., kedd

Az elmaradt szülinapi narancsos sajttorta



Nem hamarkodtam el a blogszülinapi torta posztolását az egyszer biztos. :))). Főleg, hogy a facebookon sikerült az időpont előtt egy héttel beharangoznom. Valami mindig fontosabb volt. De most mindent félresöpörtem, leültem és megírtam.
Hűen a blogom nevéhez ismét egy narancsos finomságot válaszottam. Nem is akárhonnan, hanem Michel Roux Tésztavarázs című könyvéből. A tésztája roppanós pate sablée, a tölteléke pedig friss narancslével készült. A tészta sima ügy, a krém viszont okozott némi fejtörést, a tészta ismertetése után ki is térek rá.

A tésztához:

25 dkg liszt
20 dkg puha vaj, apró darabokra felvágva
10 dkg porcukor, átszitálva
egy csipet só
2 tojássárgája

A munkafelületre halmozzuk a lisztet és egy mélyedést nyomunk bele. A vajat, a porcukrot és a sót a mélyedésbe szórjuk. Az ujjainkkal össekeverjük a cukrot, a vajat és a sót, majd hozzáadjuk a tojássárgájákat, és ezt is beledolgozzuk az ujjainkkal.
Apránként a lisztet is belekeverjük és óvatosan addig dolgozzuk össze a hozzávalókat, amíg homogén tésztát kapunk.
A tenyerünkkel a tésztát 3-4 alkalommal magunktól elfelé megnyújtjuk, amíg teljesen sima lesz. Cipót formázunk belőle, folpack fóliába csomagoljuk, majd felhasználásig hűtőbe tesszük. (Minimum időt ugyan nem ír a könyv, de legyen legalább fél óra.)

Szerettem volna végre egy olyan sütit sütni, ahol maradéktalanul betartom az arányokat, sajnos ez most sem sikerült. Na, de mi is a baj a krémmel? Hát először is kell hozzá  4 narancs, 35 dkg  friss sajt, 35 dkg natúr krémsajt, 15 dkg tejföl, 17,5 dkg kristálycukor és 4 tojás. Ha ezt összeadjuk, akkor kb egy liternyi krémet kapunk, ami kétség kívül nem fér bele egy 20 cm-es tortaformába. Több bloggertársam ezt igazolta is, mert kaptam a leveleket, hogy mi a fenét csináltam a maradék krémmel? :)))) Javasoltam belőle fagyit és felfújtat. Jelentem, a felfújt dolog működik :). http://balhetterem.blogspot.com/2012/03/narancsos-sajttorta-sable-keksz-es.html

A másik gondot a friss sajt fogalma okozta. A magyar ember szótárában mit jelent a friss sajt? Gondolom a trappistát. Lehet még esetleg mascarpone, cottage cheese vagy krémesebb fajta túró. Valószinűeg ezekkel is remekül működik. Nekem ezt sikerült megoldanom úgy, hogy véletlenül lemaradt a friss sajt a bevásárlólistámról. Viszont isteni sugallattól vezérelve két natúr krémsajt landolt a kosaramban. Úgyhogy ebből készült a krém és csökkentettem a többi hozzávaló is ilyenformán:

3 narancs kifacsart leve
2 doboz, azaz 40 dkg  natúr krémsajt (Aldi)
1 doboz tejföl
140 dkg kristálycukor
3 tojás
a tetejére narancslekvár, mi más :DDD

Az összeállítás az a könyv szerint történt. Én felhasználtam hozzá az összes tésztát, mert szeretem, ha vastag a tészta és ha túllóg és jó ropogós a széle. 20 centis tortaformám nincs, a jó öreg 26-os kapcsos tortaformát használtam hozzá.

Kibéleltem a tésztával a tortaformát, és 20 percig pihentettem a hűtőben. A sütőt előmelegítettem 170 fokra. A tészta alját megszurkáltam egy villával. Vakra sütöttem, azaz belefektettem egy sütőpapírt, színűltig töltöttem a vakra sütéshez használt lencsével, a túllógó papírt pedig ráhajtottam a tortagyűrű szélére, így megvédi a tésztát a túlzott barnulástól. Kb. 30 percig sütöttem így, majd kiborítottam belőle mindent  és visszatettem a tésztát néhány percre, hogy megszikkadjon. (Vigyázat, ha nem töltjük fel a tészta tetejéig lencsével/babbal, kinek mi, akkor a kilógó tészta becsúszik és alacsonyabb lesz a széle.) Majd kivettem és hagytam kihűlni.

Most jön a töltelék: A narancsok héját lereszeltem, levüket kifacsartam és átszűrtem. A sajtot, a tejfölt és a cukrot összekevertem. Egy másik tálban habosra kevertem a tojásokat, összekevertem a sajtos krémmel, majd hozzáadtam a narancsot és a narancs héját is. Beleöntöttem a tésztába, majd kb. másfél órán keresztül sütöttem. Időnként megszurkáltam és amikor már nem tapadt semmi a hústűre, akkor kivettem. Amikor kihűlt leszedtem róla a gyűrűt és még betettem a hűtőbe egy órára, majd megkentem a narancslekvárral.
Itt a vége, fuss el véle!




3 megjegyzés:

  1. Pixie, köszönöm szépen utólag is :))). Elvileg írtál, gyakorlatilag nem látom...

    VálaszTörlés
  2. :))) hát igen, köszi az ötletet. :) Amúgy finom, de nem hiszem, hogy mostanság újra elkészítem. :D

    VálaszTörlés

Te mit gondolsz?

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails