Oldalak

2010. szeptember 15., szerda

Gyógyító fokhagyma krémleves


Benyaltam valami nyavaját,  kapar a torkom, alig bírok nyelni. A fejem is majd szét megy, kis láz és egyéb finomságok. De két gyerek mellett (jelenleg férj híján)  nem sok esély van arra, hogy ledőljek egy kicsit. Illetve lenne, ha kisebbik porontyom kicsit többet aludt volna délben. Mire eljutottam addig, hogy vízszintesbe helyezem magam, felébredt. :-( Némileg kárpótolt ugyan ez a felturbózott  fokhagyma krémleves, aminek a receptjét egy kis ovistárs anyukájától, Rékától kaptam. A turbó elemei pedig a zöldfűszer, a márványsajt és némi alkohol. Én kicsit módosítva készítettem  el. A receptben konyak vagy pálinka szerepel. Kipróbáltam a tányéromban egy kis szilvapálinkával, aminek a gyümölcsös ízével nem harmonizált sehogy sem a leves. Úgyhogy fehérborra váltottam, így mindjárt más lett. Konyakom sajnos nincs itthon.

Hozzávalók:

10 gerezd fokhagyma
5 dkg vaj + egy kevés olaj
1,5 l víz
2 leveskocka (pl. dm Alnatura E-mentes)
1 dl tejszín
1 dl tej
3-4 ek liszt vagy keményítő
10-15 dkg kék sajt
só, bors, néhány szál friss kakukkfű
száraz fehér bor ízlés szerint

A lereszelt fokhagyma gerezdeket olaj és vaj keverékén megfuttatom, vigyázva arra, hogy ne barnuljon meg a fokhagyma. Ha kicsit összeesett, akkor tekerek rá borsot, felöntöm vízzel és beledobom a kockákat és a száráról lehúzott kakukkfű leveleket. Néhány percig forralom. Addig a tejszínből, a tejből és a lisztből habarást készítek. Csomómentesre elkeverem néhány evőkanál levessel és kevergetés közben hozzáadom a leveshez. Belemorzsolom a kék sajtot és felöntöm a fehérborral. Ha kell, még ízesítem sóval, borssal. Pirítóssal tálalom és díszítésként rámorzsolok még egy kis kakukkfüvet.
Jobban szeretem egyébként a fokhagyma fejeket olajjal, sóval, borssal héjában megsütni a sütőben, de egy egyszemélyes adag miatt nem kapcsoltam be a sütőt.

A leves jól átmelegített és estére megérkezett a felmentősereg is anyukám személyében. Reggelig kap haladékot a vírus, utána távoznia kell.

3 megjegyzés:

  1. Imádom a fokhagyma krémlevest, kipróbálom a te általad készített verziót is! Nagyon guszta! Jobbulást kívánok neked! :)

    VálaszTörlés
  2. Kb. 15 éve ettem először egy budapesti étteremben a Szilvakék paradicsomban.. Azóta imádom!:)

    VálaszTörlés
  3. Mézigörl köszi, igyekszem, igyekszem meggyógyulni.

    szepyke, ma is tanultam valamit. Egyszer én is voltam a Szilvakék paradicsomban. 15 éve? Akkor ez már majdnem retro leves. :D

    VálaszTörlés

Te mit gondolsz?

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails