Oldalak

2010. november 26., péntek

Paradicsomos-vargányás majdnem risotto


Még hétvégéről maradt egy marék párolt rizs, egy marék grillezett zöldség és kb. egy evőkanál fűszeres paradicsomszósz.  Fogtam, összeborítottam az egészet, meglöttyintettem egy kis tejszínnel, hogy szaftos legyen, és szórtam még bele egy marék reszelt sajtot, majd lesz, ami lesz alapon bevágtam a mikróba, hogy megmelegedjen. Majd amikor kivettem és megkóstoltam, majdnem elájultam, hogy milyen finom lett! Ez volt a keddi vacsorám. El is határoztam, hogy ezt készakarva is megcsinálom. Ma el is jött a napja és arra gondoltam, hogy risottót még sosem csináltam, hát legyen belőle egy könyv szerinti risotto. A könyv pedig nem más, mint Locatelli jóóó nehéz, gyönyörű fehér könyve. Innen lestem ki a risotto készítés fortélyait. Azért lett csak majdnem risotto, mert nem hallgattam a nagy mesterre és nem 500 ml alaplevet mértem ki 100 g rizshez, hanem valamivel kevesebbet. Így nem lett annyira krémes. A rizsszemek viszont al dente és az íze pedig zseniális. A grill zöldséget külön adtam mellé, egy kis vargánya viszont került bele. Amikor a vargányát beletettem és megcsapott a diós-fűszeres illata, egy pillanatra el is gondolkodtam rajta, hogy beletegyem-e még a paradicsomot és a fűszereket, de nem tudtam megálljt parancsolni magamnak . Persze a paradicsom íze dominál benne, viszont kellemes meglepetésként ott vannak a zamatos vargánya darabkák is.


Hozzávalók  (2 adag) :


100 g rizs (lehetőleg arborio)
500 ml forró alaplé
1 kis fej hagyma
fél marék szárított vargánya
2 ek sűrített paradicsom
1 marék apróra vágott bazsalikom
2 gerezd fokhagyma
kevés vaj
néhány ek. reszelt parmezán v. grana padano


A hagymát nagyon apróra vágtam, igyekeztem a rizsszemek méretéhez közelíteni. Olajon megpároltam és hozzáöntöttem a megmosott és lecsöpögtetett rizst. Folyamatos keverés mellett zörgősre pirítottam a rizst. Majd hozzáadtam egy merőkanál alaplevet és folyamatosan kevergettem. A következő merőkanál levet akkor adtam hozzá, amikor az előzőt már majdnem beszívta. Így folytattam addig, amíg már csak két-három merőkanálnyi lé volt a kancsóban. Ennél a pontnál beletettem a rizsbe az apróra vágott vargányát, majd folytattam a lével. Az utolsó adag alaplével együtt hozzáadtam a paradicsompürét, a bazsalikomot és belereszeltem két gerezd fokhagymát. Amikor beszívta az utolsó adagot is, hozzáadtam a vajat és belekevertem a sajtot, majd letakartam és félretettem pihenni néhány percre, majd forrón tálaltam.

1 megjegyzés:

Te mit gondolsz?

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails