Oldalak

2010. november 22., hétfő

Pisztáciás-céklás muffin


Igazából ez egy kevert piskóta, ami küllemét tekintve a muffinra hajadz. De talán még érdekesebb, hogy cékla van benne. Sárgarépa, sütőtök után miért is ne? Vendégségbe készültünk a múlt héten igorkáékhoz és nem akartam üres kézzel menni. Meg nem is szoktam. Előző nap rácsörögtem, hogy mit szólna egy céklás sütihez. Miután zöld utat adott, ki is találtam, hogy egy torta lesz belőle, amit majd joghurtos-bodzabogyós krémmel fogok megtölteni, milyen jól fog kinézni az a sok magenta egy rakáson. A pisztáciát, meg mint komplementer színt képzeltem oda.  :D Torta végül azért nem lett  belőle, mert hogy néz ki, hogy egy felvágott tortával érkezem. Úgy meg nem süthetek tortát, hogy a 3 férfiember itthon a nyálát csorgatja, a hűtő előtt és nem ehetnek belőle. Úgyhogy elővettem a vadiúj szilikon muffin formákat. A joghurtos krém is bele lett tervezve, de családom azon hímnemű tagja, amelyik már szék nélkül is eléri a hűtőszekrényt, meghiúsította a tervemet: a hűtőajtó diszkrét takarásában szép csendben bekanalazta a dermedésre váró krém több, mint a felét... Úgyhogy krém helyett csak egy kis bodzabogyó dzsem került a tetejére dísz gyanánt.

Hozzávalók 12 db-hoz

3 szem közepes cékla (ez kb. 30-35 dkg reszelt cékla lesz)
3 tojás
12,5 dkg vaj
12,5 dkg+1 ek.  cukor
15 dkg tisztított pisztácia (ez kb. 30 dkg héjas pisztácia)
1/2 csomag sütőporral 

A sütőt 180 fokra előmelegítem. A céklákat meghámozom, lereszelem és megszórom az 1 ek. cukorral. A egy zacskóba teszem, bebugyolálom egy konyharuhába és a sodrófa/húsklopfoló segítségével összetöröm. A lisztet összekeverem a sütőporral és átszitálom.  A vajat a mikróban közepes teljesítményen megolvasztom. Az egész tojásokat a cukorral felverem és amikor szép kel mény már a hab, fokozatosan hozzáöntöm a megolvasztott vajat. A céklát jól kinyomom (védőöltözet kötelező!) és az összetört pisztáciával együtt a tojáshabba teszem. Finoman összekeverem, majd beleszórom a lisztet is és óvatosan átforgatom. Egy evőkanállal a formákba kanalazom úgy, hogy kb. egy centi hely még mindegyikben maradjon. 30-35 perc alatt légkeverés nélkül készre sütöm.

Tessék nézni, így néz ki belül



Hogy milyen volt az íze? Kérdezzétek igorkát! :D  Elsőre meghökkentő, különleges, nekem ízlett. A cékla sajnos elvesztette a színe jelentős részét, kár hogy nem fotóztam le, milyen volt a massza. Az íze egyáltalán nem volt tolakodó, sokat szelídült a hőkezelés hatására.  Én egyébként nem vagyok sem cékla, sem muffin rajongó. A céklával azért még próbálkozom, nagyon egészséges. A muffinokat továbbra is hanyagolni fogom, a formában látok inkább fantáziát, azért is vettem meg.  De ki tudja...

4 megjegyzés:

  1. bruhhaha hát milyen lenne, isteni :) szósz híján este kicsit meglangyosítottam a sütőben és lekvárral meg teavajjal faltuk :) morzsája sem maradt :)) egyébként a legfurább az volt benne, hogy belül megtartották a színüket a kis céklarostok, de kívül, ahol érintkezett a szilikonformával, ott tisztára átlagos muffinszínű lett és a színek felszöktek a süti tetejére :)

    VálaszTörlés

Te mit gondolsz?

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails