Oldalak

2011. április 13., szerda

Panko - lehet, hogy ezzel paníroz a KFC?

Nem gondoltam volna, hogy valaha is rántott húsos postot fogok írni. Nemzeti vasárnapi ebédünk része, majdnem mindenki szereti, majdnem mindenki süti is. Én nagyon ritkán, aminek egyetlen oka van: utálom az olaj szagát! Most mégis kivételt tettem. Egy nagyon kedves barátnőmtől kaptam ajándékba egy csomag Pankot. Nagyon örültem neki, mert minden, számomra ismeretlen alapanyagnak nagyon tudok örülni, akármilyen hétköznapi dolog is legyen.  Ti ismeritek a Pankot?  Én életemben akkor hallottam róla, sőt azt is megtudtam, hogy egy valamire való gasztrobloggernek tudnia kell, hogy mi az a Panko! :) A Panko nem más, mint japán zsemlemorzsa! :))) Nagyon egyszerű, hétköznapi dolog. Száraz kenyér szilánkosra törve. Ennyi az egész. Gusztán néz ki a vele panírozott és rántott csirkemell. Szépen csipkézett, könnyű és nagyon finom ropogós. Teljesen úgy működik, mint a mi zsemlemorzsánk. Kísértetiesen hasonlít a KFC cakkos panírozott dolgaira...
Így néz ki és az enyém a Matchból való, a Culinaris forgalmazza, gondolom máshol is lehet kapni. De persze házilag is elő lehet állítani, pl. így.

Még hiperprofi reklámja is van a Pankonak. :)



Hogy még mit tettem a Pankoba és  minden van a rántott hús mögött a csészékben, arról holnap fogok írni és meg is fogom mutatni ;).

17 megjegyzés:

  1. Én ismerem, de itthon még nem használtam. Miután megkóstoltam a 67-ben az ország legjobb rántott húsát (pankoba van panírozva természetesen), azóta én is rajta vagyok a beszerzésén :) Olyan isteniek ropog... :)

    VálaszTörlés
  2. Rántott húst akarok. Most. Vajon sütőben sütve, olajjal megspriccelve milyen lenne? Csak mert én is utálom az olajszagot.

    VálaszTörlés
  3. Reni, szerintem holnap megyek a Culinarisba, ha akarod postázok neked Pankot. :)
    Zsuzsi, szerintem úgy is működik. Egyébként nem volt vészes olajszag.

    VálaszTörlés
  4. Tuti működik úgy is, mert a 67-ben serpenyőben sütik, olajban úszkálás nélkül :)

    Köszi, nem szükséges postázni, nemsoká én is megyek Pestre :)

    VálaszTörlés
  5. nah eltűnt a hozzászólásom...
    szóval Lobo Panko-t a Stahldirekt.hu oldalról is tudsz rendelni, ha nem akarsz másért menni a Culinarisba:) én ismerem, összehasonlíthatatlan a mi zsemlemorzsánkkal...a fotód meg csodás, az a kék háttér egyszerűen, mintha valami napsütötte öbölben a tenger alatt fotóztál volna :)

    VálaszTörlés
  6. Köszi Dorkám!
    Megtaláltam! 790 Ft egy zacsi. Egyébként másért is megyek. A netes vásárlással csak az a bajom, hogy sajnálom a pénzt a szállítási költségre... Az a kék háttér pedig egy kendő a kínai piacról :))). Jó, ráeresztettem egy hangyányit a grain effektet :).

    VálaszTörlés
  7. Ez igazán jól néz ki! A fotó is remek! :)
    Majd ha valahol tudok ilyet venni, én is kipróbálom...:)
    üdv. Juharszirup

    VálaszTörlés
  8. Köszönöm!
    Szilvi, a Match-ban is van. Lehet, hogy a hiperek nemzetek konyhája polcain is megtalálható.

    VálaszTörlés
  9. Ezt a megjegyzést eltávolította a szerző.

    VálaszTörlés
  10. Szia BéVé,
    szuper a fotód!
    Én Pankót még nem használtam, de a múltkor (évek óta először) nálunk is volt rántott hús.
    Nyulat paníroztam fokhagymás tojásba és a saját magvas kenyeremből darált morzsába. Actifry-ban sütöttem, isteni ropogós lett az is. :o)

    VálaszTörlés
  11. Köszi Aliz! Finom lehetett én is szoktam a maradékokból morzsát csinálni, de eddig mindig jól ledaráltam. Mi az az Actifry?

    VálaszTörlés
  12. Az Ázsiában is van Panko, én is nagyon szeretem:) A fotó csodás!

    VálaszTörlés
  13. Az Actifry a Tefal eddigi legeslegjobb találmánya. Olaj nélkül, vagy minimális mennyiséggel lehet vele sült krumplit, rántott dolgokat, egyebeket sütni.
    Itt találsz róla bővebb infót: http://www.tefal.hu/All+Products/Cooking+appliances/Fryers/Products/ActiFry/ActiFry.htm
    (Nekem szerencsére az ott feltüntetett árnak kevesebb mint feléért sikerült beszereznem.)

    VálaszTörlés
  14. Csibe, Limara köszönöm szépen!

    Alíz közben utánanéztem köszi! A szomszédomnak is van valami teleshopos ketyeréje, gondolom ilyesmi lehet.

    VálaszTörlés

Te mit gondolsz?

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails