Oldalak

2010. március 14., vasárnap

Egyszemélyes lélekmelegítő - Bombardino helyett


Már csütörtökön meg akartam írni ezt a postot, de annyira lelassult a gépem, hogy képtelen volt egy karaktert is belátható időn belül megjeleníteni. Nagyon megért szegény az újrainstallálásra.

Azért éppen csütörtökön, mert akkor találtam ki magamnak ezt a kis kortyolgatnivalót. Az időjárás kissé kedvemet szegte, ráadásul nagyobbik fiam óvoda helyett itthon kínlódott kötőhártya gyulladás okán.  Kisöccsével egyetértésben már harmadszorra szedték atomjaira a lakást, amikor az ablakon kifelé bámulva beugrott egy kép: ülök egy Hüttében és Bombardino-t szürcsölgetek! Mindjárt jobb is lett a kedvem és segítségül hívtam Google barátomat, hogy megtudjam, miből áll a Bombardino  Mivel sem konyak, sem whisky és még rum sincs itthon, hát megalkottam a magam kis bombardinoját cointreau-ból. ;-)

Hozzávalók egy fő részére:

1,5 dl tej
1 cs burbon vaníliás cukor vagy vanília kivonat 
1 tojás sárgája
1 tk cukor
1 kupica cointreau vagy bármi más, ami van otthon
díszítésnek fahéj

Egy lábosba beleöntöttem a tejet és a vaníliás cukrot hozzáadva elkezdtem melegíteni. Néhány percig magas hőfokon tartottam, hogy a vanília aroma jól kijöjjön. Közben a tojás sárgáját kikevertem a teáskanálnyi cukorral, belekevertem a meleg vaníliás tejbe és nyakon öntöttem egy kis cointreau-val, majd pohárba töltöttem. 

Aztán fotózás közben jutott eszembe, hogy megszórom egy kis fahéjjal is egy sablon segítségével és örültem, hogy végre használhatom a marokkói poharamat.  Közben persze alig vártam, hogy megigyam, de arra sajnos várnom kellett még vagy három órát, mert még vezetnem is kellett aznap. Úgyhogy a lélekmelegítés estére tolódott, amikorra a lélekmelegítő nedű már kihűlt. :-(

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Te mit gondolsz?

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails