Oldalak

2010. március 23., kedd

Sajtos sárgarépás krokett maradékból


Szó, ami szó, ez nem tartozik a flancos ételek kategóriájába. Gondolkodtam is rajta, hogy fel tegyem-e egyáltalán. Végül úgy döntöttem, hogy igen, hátha másoknak is hasznára válik.  Ha megkérdezem a gyerekeket, hogy mit főzzek, - igaz, hogy a kicsi még nem tud  válaszolni - akkor általában vagy a finomfőzelék,vagy a spenótfőzelék a válasz. Most a spenótfőzelék volt soron és hogy ne mindig tükörtojással együk,  a vasárnapi maradék krumplipüréből és párolt sárgarépából gyúrtunk rávalót. Lényegében sárgarépás sajtos burgonyakrokett lett a végeredmény. Nagyon ízlett nekik.

Hozzávalók:

maradék krumpipüré
maradék pároolt zöldség, ha van. 
1 tojás
kevéske liszt
só, bors, szerecsendió, reszelt sajt.

A hozzávalókat villával összedolgoztam, majd vizes kézzel golyókat formáltam belőle és forró olajban kisütöttem.

Ez így egyszerűen is hangzik, de most is belefutottam abba, hogy a forró olajban szétfolynak a golyók. Illetve ebben az esetben az első adag rendben kisült, de a többi már elkezdett szétesni az olajban. Gyorsan kevertem még egy kis lisztet a maradék masszához, így mentve meg a többit. Lehet, hogy a fiam kezében melegedett meg nagyon a püré. Ha valaki tud jó praktikát arra vonatkozóan, hogy hogy marad egyben a krokett anélkül, hogy túlságosan sok lisztet kelljen beletenni, az kérem, ossza meg velem!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Te mit gondolsz?

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails