Oldalak

2010. március 18., csütörtök

Véééégre itt a tavasz! - Citromos cukkinis csavart tészta



Kb. két hete készítettem el ezt a tésztát, de az íz- és színvilága annyira üde, tavaszias, hogy úgy gondoltam, kivárom vele az első igazi, ragyogó, simogató tavaszi napot. Az ötletet Stahl Judit Végre otthon című könyvéből merítettem. Található benne egy cukkini főzelék, amit nagyon szeretünk, ezt variáltam át némileg. Maradt a citrom és a tejszín, de a kaprot és a kapribogyót lecseréltem sajtra és szerecsendióra. 

Hozzávalók:

1 zacskó csavart, vagy bármilyen más durumlisztből készült tészta
1 póréhagyma
3 közepes cukkini
1 citrom héja
3 dkg vaj
1 dl tejszín
10 dkg reszelt sajt
só, bors, szerecsendió

A póréhagymát és a cukkinit megmosom, karikákra vágom. A citromot alaposan megsikálom és zöldséghámozóval lehámozom a héját.  A vajat egy serpenyőben megolvasztom, rádobom a citrom héját mérsékelt hőfokon 2-3 percig kevergetem, hogy a citrom illatanyaga felszabaduljon. Utána rádobom apóréhagymát és kissé megdinsztelem. 

Közben felforralom a tészához a vizet és kifőzöm a tésztát. Ha a hagyma megfonnyadt, akkor rádobom a cukkinit, sózom, borsozom és néhány perc alatt puhára párolom. Leszűröm a tésztát, de egy bögrényi tésztavizet visszatartok.  A cukkinit nyakonöntöm egy kis tejszínnel, megszórom a sajttal,  fűszerezem a szerecsendióval, majd egyet-kettőt rottyantok rajta és ráborítom a kifőtt tésztát. Összekeverem, ha kell a felfogott tésztavízzel kicsit megöntözöm, hogy szaftosabb legyen és utána sózok, borsozok, ha szükséges. 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Te mit gondolsz?

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails