Oldalak

2010. április 24., szombat

A nagy macaron projekt - tragikomédia egy felvonásban


Csak érdekességképpen írom le, receptet most nem írok hozzá, lejjebb linkelet néhányat. 

Kezdődött azzal, hogy ugyebár macaron őrület van. Lépten-nyomon macaronos postokba botlok, pedig három hete még azt sem tudtam, mi az a macaron.  Engem is elkapott a gépszíj és addig nem nyugodtam, míg ki nem próbáltam. Ez ma délután meg is történt. Azért nem volt zökkenőmentes a dolog. Először is a mandulám avas volt. 2800/kg-ért avas mandulát sóznak rám. Marha jó. Mindegy, próbának jó lesz. Avas mandula ide vagy oda,  hitvesem megdézsmálta a mandulát, így nem volt elég. Mentem kunyerálni a szomszédba. De még így sem volt elég, úgyhogy daráltam hozzá egy kis szezámmagot :-). 

Két recept segítségével arányosítottam a hozzávalókat. Elővettem az ajándék digitális mérlegemet, ami nem asztali, hanem falra szerelhető. Elég nagy koncentrációt igényelt a mérleget egyik kézzel a falhoz szorítanom, a másikkal pedig mérnem. :-) 
A nyomózsákba töltésnél kezdődtek a bajok. Kiderült, hogy a nyomózsákhoz nem tartozik olyan vég, ami ne lenne mintás. Nem is tettem rá véget, csak a menetes műanyag bigyót tettem rá. Igenám, annak meg nagyon széles volt a nyílása, így a massza ömlött ki belőle. Végül feltettem a mintásat. Kár, hogy nem az elején tettem fel, mert a massza elég folyékony volt ahhoz, hogy eltűnjön a minta. Vagyis a massza túl folyékony volt és nagyon szétterült. Összefolytak a halmocskák. Próbáltam késsel eltolni őket egymástól, miután egy kicsit szikkadtak :). Ja, meg szokás szerint porontyaim közül a nagyobbik a pulton ült és nézte, hogy mit ügyködök. De sajtkukackám izgett-mozgott és időnként meglökte a könyökömet, ami szintén betett a szabályos kör alakú macaron kezdeményeknek.

Na, mindegy, halmocskák pihentetve, sütő felfűtve. Tepsi betesz, hokedli odahúz és várja, hogy történjen a csoda. A csoda történik, de nem jól. Féloldalasak lettek a makik, csak egyoldalon nőtt talpacskájuk! Sütő kikapcsol, sütőajtó résnyire kinyit, majd néhány perc múlva tepsi kivesz. A makik féloldalasak maradtak. 

Színre, állagra szerintem jók egyébként. Persze mondanom sem kell, hogy szezámmag íze volt, mandula íznek nyoma sincs. 6 db lett arra érdemes, hogy valami krémmel összetapasszam őket.  Persze csokis lett a kezem és jól összefogdostam a macaronokat. Majd megálmodtam a három szem csodához egy csajos pinkes tüllös kompozíciót. Pink háttér és tüll a helyén, gép az állványon, fény bemérve, próbaképek készen. Majd beültetem a makaronokat a tüllbe és persze jól összekenem a tüllt is. :-)

Így hát maradt a tájkép csata után háttér. Még jó, hogy nem látszik. :-) Fogok még gyakorolni, mert lesz nemsokára fölösleges tojásfehérjém. Úgysem nyugszom addíg, amíg nem sikerül rendesen. 

De vajon miért lettek féllábúak a macaronjaim???? Plíííz help!

Tessék, néhány tökéletes macaron a profiktól:
http://www.piszke.blogspot.com/
http://renidani.blogspot.com/search/label/macaron
http://franciaulenni.blogspot.com/2010_02_01_archive.html#7544977050166096818

FIGYELEM!

Fali digitális mérlegemet asztalira cserélném.


2 megjegyzés:

  1. Rám is vár valami hasonló élmény, és most, hogy megint fűteni kell, esküszöm, hogy ki is fogom próbálni, mert most nem zavarna a nyitott ajtóval sütés. A szezámmag meg erősebb szerintem a mandulánál, és zsíros is... lehet, hogy az húzta le helyenként a masszát. Szerintem jóval zsírosabb, olajosabb, mint a mandula...

    VálaszTörlés
  2. Hm, köszi, erre nem is gondoltam. Nálam is pihen egy adag tojásfehérje, még a bájitalból maradt, mandulából is rendesen feltankoltam, kíváncsi vagyok, hogy fel fog-e egyenletesen emelkedni.

    VálaszTörlés

Te mit gondolsz?

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails