Oldalak

2010. április 16., péntek

Medvehagymás nudli sütőtökkel


Végre megjavult a notebookom, már azt hittem, hogy el kell búcsúznom tőle. Ugyanis annyira "régi", hogy már csak bontóban kapni hozzá alkatrészt, azt is elvétve. 3 éves...Jó, mi???
Végre le tudtam tölteni a fényképezőgépről a fotókat. Akad rajta néhány ételfotó is. :-) Mint pl. ez itt fönt. Ebben a borús időben minden szürke, kontraszt nélküli volt. Már nagyon vágytam a színekre, úgyhogy legyártottam néhány színes ételt. Sőt, valamelyik nagyon színes hátteret, kiegészítőket kapott, úgyhogy most néhány poston keresztül kaptok egy kis színkavalkádot.
Na, de jöjjön a nudli. Egyik nap a piacon vettem a nénitől egy darab sütőtököt. Nem tudtam, mi legyen vele, mert a levest, meg a sütőben sült tököt azért így április közepén járva eléggé unjuk. Belelapoztam az egyik szakácskönyvbe - Tészták olasz módra a Magyar Könyvklubtól - és ott találtam egy sütőtökös gnocchit. Magát a gnocchit viszont nem írja a könyv. Még sosem csináltam gnocchit, meg krumplinudlit sem, úgyhogy internet hiányában azt egy másik könyvből lestem ki. Szóval első krumplinudlim állagát tekintve nem lett az igazi, kellett volna még belegyúrnom egy kis lisztet. Ja, meg az első adagot szétfőztem, mert szólt a telefon, visítot a gyerek, semmi, csak a szokásos. De más hibája nincs a receptnek. ;-) Ezt a fiúk is igazolhatják, úgy ették, mint kacsa a nokedlit. Medvehagyma nem volt az eredeti receptben, azt én tettem a tésztába a színe miatt. A sütőtökhöz meg petrezselymet írt, azt viszont kihagytam, valahogy nem éreztem odaillőnek, inkább zsályát tettem bele. Ja, ha a nudlit nem jól írom, javítsatok!

A nudlihoz:

6 közepes, jól szétfővő krumpli, pl. Ella
1 tojás
liszt
néhány szál medvehagyma apróra vágva, só, bors

A krumplit héjával együtt felteszem főni. Ha puha, forrón lehúzom a héját és átnyomom a krumplinyomón. (Nekem ez hiányzik az eszköztáramból, úgyhogy én egy tálcára tettem a forró krumplikat és villával törtem össze, majd kitettem a terasz kövére, így szétterítve nagyon hamar kihűlt.) Ha kihűlt, beleteszem a tojást, a medvehagymát, sózom, picit borsozom és annyi liszttel dolgozom el, hogy ne ragajon a kezemhez. 4 részre osztottam a masszát és ujjnyi vastagságúra sodortam őket. kb. két centis darabokra vágtam és belisztezett villával kicsit megnyomogattam. Kb. negyed órát pihentettem a nudlikat, majd lobogó vízben kifőztem őket. Ha feljöttek a víz tetejére, már tettem is ki a szűrőbe őket.


A szószhoz:

1/2 kg sütőtök
1 fej hagyma
1-2 gerezd fokhagyma
2 dl hús alaplé (én a DM-es Alnatura csirkeleves kockából csináltam. Bio és nem mellékesen Na glutamát mentes)
15 dkg parmezán vagy grana padano
tejszín
néhány szál friss zsálya
só, bors
vaj, olaj

Kevés vajon és olajon megfuttatom az apróra vágott hagymát és fokhagymát. A sütőtököt meghámozom és apró kockákra vágom. Rádobom a hagymára, borsozom, rátépkedem a zsályát, hozzáadom a hús alaplét és fedő alatt puhára párolom. A mielőtt teljesen megpuhulna a tök, leveszem a fedőt és ha túl sok a leve, kissé elforralom. Rálöttyintek egy kis tejszínt csak a selymesség kedvéért és megszórom a lereszelt sajttal. Összekeverem, majd az egészhez hozzáadom a kifőtt nudlikat. Azt is összekeverem és tálaláskor megszórom még egy kis sajttal.

3 megjegyzés:

  1. Tetszik :). Azt szeretem a receptjeidben, hogy elég rendhagyóak ahhoz, hogy ne szerepeljenek régtől fogva minden szakácskönyvben, de nem annyira "vadak", hogy álmomban se jusson eszembe kipróbálni őket. Nagyon várom a következő posztjaidat!

    VálaszTörlés
  2. Fú, köszi, nagyon jól elkaptad! Ez a cél vezérel egyébként.
    A receptjeimet leginkább az időhiány szüli, no meg a hűtőszekrény tartalma. Nincs időm a neten kutakodni, inkább próbálok csavarintani egyet a jól beváltakon. Meg persze a gyerkők számára is ehetőt kell gyártanom.

    VálaszTörlés
  3. Jajjjjjjjjj az előző HSZ-m eltűnt az éterben:(

    Szóval Szia Drága Barátnőm!
    Légyszíves adj valami klassz tippet egy jófajta sütőtökkrém levesre, mert a napokban ezt szeretnék készíteni. És a tormakrém levesed receptjét is szívesen venném :)

    Egyébként nem tervezed, hogy néha egy-egy ételt kívánság alapanyagokból készíts el?

    VálaszTörlés

Te mit gondolsz?

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails