Oldalak

2010. április 27., kedd

Pesto kesudióval és snidlinggel



Még Húsvét előtt vettem a piacon két jól megtermett cserepes metélőhagymát. Azt terveztem, hogy Húsvéra készítek belőle valamit. Végül elutaztunk és nem lett belőle semmi. Amikor szegények már kókadoztak, gyorsan kitaláltam, hogy pestot készítek az egyikből. Fenyőmag helyett kesudiót tettem bele. Isteni finom dolog kerekedett ki belőle,  minden íz külön kiérezhető belőle és egyik sem tolakszik a másik elé.

Hozzávalók:

1 nagy csokor snidling
10 dkg kesudió
10 dkg parmezán
1 -2 dl jó minőségű olivaolaj
só 

A metélőhagymát deszkán feldarabolom, a késes aprítóba teszem és melléöntöm a kesudiót, meg a reszelt parmezánt és ízlés szerint sót. Az olajat fokozatosan adom hozzá és krémesre darálom az egészet. Nagyon veszi fel az olajat, pontosan nem tudom, hogy mennyi ment bele. Sót én nem tettem bele, mert a parmezán miatt töményen sósnak éreztem, de tésztára téve már sótlan volt. Befőttes üvegbe tettem és még öntöttem olajat a tetejére.  Azóta rendszeresen rájárunk. :-)

Nagyon sokoldalúan fel lehet használni.  Tésztára, húsra, sütőben sült krumplira is tettem már belőle. 


2 megjegyzés:

  1. Gyönyörűséges!!! :) Szívesen megkóstolnám!

    VálaszTörlés
  2. Ó, köszönöm! Van még belőle, szívesen küldök Neked. :-)

    VálaszTörlés

Te mit gondolsz?

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails