Oldalak

2010. június 22., kedd

Karalábé főzelék - egyszerű, de nagyszerű a hétköznapokra




Szerencsére nálunk nagyon jól fogy a főzelék. Nem volt ez másképp a karalábé főzelékkel sem. Gondolkodtam, hogy a petrezselymen kívül feldobom még valami fűszerrel, de még ez sem következett be. Így van jól, ahogy van. Még feltétet sem ettünk hozzá. A két napra való adag egy napra volt elég, úgyhogy törhettem a fejem a másnapi ebéden. :D

Hozzávalók

4 leveles karalábé
1 csokor petrezselyem
néhány deka vaj
kevés cukor vagy méz
liszt és tejszín a habaráshoz
só, bors,

A karalábét meghámoztam, apró kockákra vágtam. Néhány szép levelet megmostam és azt is összeaprítottam. A csokor petrezselyemmel ugyanezt tettem. A petrezselymet a vajon megfuttattam, hozzádobtam a karalábét és az összevágott leveleket. Néhány percig kevergetés mellett így pároltam őket. Majd felöltöttem annyi vízzel, hogy ellepje. Sóztam, borsoztam és rácsorgattam egy kevés mézet is. Amikor megpuhult a karalábé, összekutyultam a lisztet és a tejszínt egy kis hideg vízzel, majd a karalábé főzőlevéből is hozzámertem egy keveset. Ráöntöttem a karalábéra, összekevertem és egyet-kettőt rottyintottam rajta, utána sóztam és kész.

2 megjegyzés:

Te mit gondolsz?

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails