Oldalak

2010. június 10., csütörtök

Krémes tejberizs szegfűszeges mangó szósszal


A joghurtos narancsital bejegyzésnél utaltam rá, hogy épp egy receptversenyre készültem. Nos ez volt az. A Lidl oldalán találtam rá és pont kapóra jött, ugyanis a nyeremény egy multifunkcionális konyhai robotgép volt. A kézi mixerem pedig pont bemondta az unalmast. A feladat pedig úgy szólt, hogy egy mangós ételt kell elkészíteni. És hogy ne érje szó a ház elejét, a Lidl-ben kapható alapanyagokból dolgoztam (bár a hozzánk közel eső Lidl-ben pont mangó nem volt :D ). A nyertes sajnos nem én lettem, úgyhogy már be is szereztem egy új kézi mixert, a receptet pedig közkinccsé teszem. A nyertesnek pedig ezúton gratulálok!


Hozzávalók 4 személy részére:




A tejberizshez:


3 dl basmati rizs
6 dl tej
2 dl tejszín
1 cs vaníliás cukor
2 tojás sárgája
3 ek porcukor


A mangó szószhoz:


2 db érett mangó
2 ek porcukor
3 szem szegfűszeg


Elkészítés:


A tejet egy lábasba öntjük és beletesszük a vaníliás cukrot. A rizst megmossuk és a tejhez adjuk. Fedő alatt kislángon puhára főzzük. Ha kell, akkor felöntjük egy kevés tejjel. A tojások sárgáját a porcukorral habosra keverjük és hozzáadjuk a tejszínt. A megpuhult rizshez adjuk, összekeverjük és fedő alatt tartjuk néhány percig, majd levesszük a fedőt, hogy kihűljön.


A mangót meghámozzuk, a húsát levágjuk a magról és felkockázzuk. Fél dl vízben elkeverjük a 2 ek porcukrot, beletesszük a szegfűszeget és szirupot készítünk, majd beletesszük a gyümölcsöt is. Néhány percig kislángon főzzük, majd a tűzről levéve hagyjuk kihűlni és kivesszük a szegfűszeget.


A kihűlt tejberizst poharakba, tesszük és ráhalmozzuk a mangó szószt.

A szomszédomnak ízlett :D.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Te mit gondolsz?

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails