Oldalak

2010. augusztus 8., vasárnap

Repülő túrógombóc




Csak én hívom így, mert amikor először készítettem túrógombócot, meglepődtem, hogy ilyen könnyű is lehet anyukám fojtós, golflabdához hasonlító gombócai után. A receptet a Nők Lapja Cafén találtam még sok-sok évvel ezelőtt az egyik túrógombócos topicban. Semmi különleges nincs benne, biztosan sokan ehhez hasonlóan készítik. Bár, júniusban az osztálytalálkozónk egy étteremben volt, és az egyik osztálytársam túrógombócot rendelt. Meg is kóstoltam és meg is állapítottam magamban, hogy az én túrógombócom sokkal finomabb.

Hozzávalók:
1/2 kg szárazabb túró (a bolti fézsíros túró jó szokott lenni, sovány túró általában vizes és krémes, de találkoztam már házi szárazabb túróval is)
3 ek cukor
5 dkg vaj
2 tojás
2 ek rétesliszt (ezt most graham liszttel helyettesítettem)
2 ek búzadara
2 ek zsemlemorzsa
1 citrom reszelt héja
1 csipet só


A tojások sárgáját habosra keverem a cukorral és a vajjal, hozzáadom a túrót és azzal is jól elkeverem, beleteszem a citrom reszelt héját és a sót is. Majd beleteszem a lisztet, a darát és a morzsát. Összekeverem és kicsit állni hagyom. Addig felteszem a vizet forrni, elkészítem a vajon pirított zsemlemorzsát és felverem a tojásfehérjét és óvatosan belekeverem a túrós masszába. Vizes kézzel helyes kis gombócokat formálok és óvatosan egyenként beleeresztem a forrásban lévő vízbe. Ha a gombócok feljöttek a víz felszínére, akkor szűrőkanállal kiszedem őket és beleteszem a pirított zsemlemorzsába. Általában cukrozott tejföllel tálalom. Ha van vaníliám, akkor azt is teszek a túróba, illetve lehet gyümölcsöt is lehet a gombócokba tenni.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Te mit gondolsz?

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails