Oldalak

2010. augusztus 11., szerda

Cukkini főzelék




Lehetne ennek is a neve pikáns cukkini főzelék, de kettővel ezelőtt már volt egy pikáns cukkini leves. Anyukám kertjében cukkini dömping van. Lassan cukkini mérgezést fogunk kapni, szerencsére változatosan el lehet készíteni. Fagyit mondjuk még nem próbáltam belőle készíteni, nem úgy mint a zöldbabból, és azt hiszem ki is marad a repertoárból.
Szóval, ott felejtődött az egyik tövön egy uborkatök (hogy már mást is mondjak a cukkini szó helyett) és 2,3 kg-ra hízlalódott. Egy szörny lett belőle, egy dromedár. Napokig kerülgettem, két egy-egy kilós társával együtt. A férjem azt mondta, hogy meg ne merjem tölteni a nagyot, mert ijesztő, ahogy kinéz. :-D. Különben is csak keresztben fért volna el a sütőben. Ezt bizony már hámozni kellett, és kikaparni a magját, mint a töknek. (A héja gyönyörű volt, alkottam is belőle egy fotót, az látszik lent.)

Végül főzelék lett belőle, a Stahl-féle, a Végre otthon című könyvéből. Ezt sokszor csinálom, szeretjük mindannyian. Egy alapanyag viszont mindig kimarad belőle, ez pedig a kapribogyó. Valahogy a kapribogyó nem található meg a háztartásomban, pedig szeretem. És sajnos sosem készülök rá a cukkini főzelékre, úgyhogy még egyszer sem vettem meg hozzá. Ha valaki megcsinálja kapribogyóval, mondja már el legyen szíves, hogy úgy milyen! Meg lejjebb vettem a tej és a tejszín mennyiségét is.


Hozzávalók:

Bő 1 kg cukkini
5 dkg vaj+egy kevés olíva olaj
1 citrom lehámozott héja
2 dl tej
1 dl tejszín
1 ek étkezési keményítő
1 cs kapor
1 marék kapribogyó (elhagyható)
só, bors

A cukkinit megmosom, a két végét levágom és tökgyalun legyalulom. (Akinek nincs, az reszelje le a nagy lyukú reszelőn.) A vajat egy kevés olajjal megolvasztom, és rádobom a cukkinit. A citromot alaposan megmosom a zöldséghámozóval meghámozom. (Ha a citrom héját használjuk, akkor lehetőség szerint legyen bio.) A citromhéjat rádobom a cukkinire, sózom, borsozom és néhány perc alatt puhára párolom. A tejet összekeverem a tejszínnel és hozzáteszem a keményítőt. Csomómentesre elkeverem és ráöntöm a megpárolódott cukkinire és összekutyulom. Rádobom a megmosott, összeaprított kaprot ( és a kapribogyót is ugyebár) és egyet-kettőt rottyintok rajta. Ha kell, utána sózok. Én még egy pici cukorral is meg szoktam hinteni a végén. Általában fasírtot csinálok hozzá, ezt itt.




A két kisebből pedig egy nagyon finom pirítósra valót csináltam. De hol a kenyér fogyott el, hol a cukkinis finomság. Most kenyér van, cukkini nincs. :D Múlt héten tele voltak virággal, meg kis kezdeményekkel a bokrok, remélem, pénteken akad már kenyérre való is és lesz mit megörökítenem.

2 megjegyzés:

  1. Klassz kép! És imádnivaló főzelék, nagyon szeretem a cukkinit.

    VálaszTörlés
  2. Köszi! Tényleg nagyon finom zöldség a cukkini!

    VálaszTörlés

Te mit gondolsz?

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails