Oldalak

2010. augusztus 3., kedd

Mángoldos quiche


Kedzem kiheverni a nyaralás viszontagságait és kezd visszatérni belém az életerő. Ennek örömére ma ebédre egy mángoldos quiche-t sütöttem. Anyukám kertéjben a legtöbb zöldségünk satnyára sikerült (újrakezdők vagyunk még bele kell jönnünk), nem mondható ez el azonban a sógornőm mángoldjáról, amiből sok van és majd kicsattannak a ropogós levelek az egészségtől, el is határoztam, hogy jövőre spenót helyett mángoldot ültetek. Adott is nekem egy csokorra valót. Még sosem csináltam mángoldot, ahogy quiche-t sem. Lehet, hogy ez nem is quiche. De nagyon jól sikerült. A gyerekek is nagyon falták, nekik spenótos süti néven adtuk el. :D

Hozzávalók:

30 dkg liszt
15 dkg hideg! vaj
só, kevés hideg víz
1 csokor mángold (én kb. 10-12 szálat használtam)
1 doboz tejföl
2 tojás
2 gerezd fokhagyma
15 dkg sajt (én holland gouda-t használtam)
só, bors

A lisztet egy csipet sóval és a vajjal összemorzsoltam, majd egy kevés hideg víz hozzáadásával összeállítottam. Nem szabad kidolgozni, gyúrni, stb. Épphogy összeálljon. Majd fóliába csomagoltam és fél órára betettem a mélyhűtőbe.
A mángodot jól megmostam, a száráról levágtam a levelét, összevágtam és feltettem egy kevés sóval párolódni. Amikor kész volt, beledobtam az összetépkedett leveleket, hogy egy kicsit összeessen. Elég volt neki az a gőz, ami a fazékban volt, nem kell tovább párolni. Hagytam, hogy a szűrőben jól lecsöpögjön.
A sütőt 180 fokon előmelegítettem, a tésztát kinyújtottam, nagyobbra, mint a piteforma és a nyújtófára rátekerve szépen belefektettem a formába. Villával megszurkáltam és betettem a sütőbe. Amíg elősült a tészta, addig megcsináltam a mángoldos tölteléket: a tojásokat felvertem, óvatosan belekevertem a tejfölt, a reszelt sajt 2/3-át, az összetört fokhagymát, sóztam, borsoztam, majd végül a lecsepegtetett mángoldot is beleforgattam. Kivettem a sütőből az elősütött tésztát és a keveréket szépen egyenletesen eloszlattam rajta. Megszórtam a maradék sajttal és készre sütöttem, úgy, hogy ne legyen száraz, hanem egy kicsit szaftos maradjon.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Te mit gondolsz?

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails