Oldalak

2011. január 20., csütörtök

Kenyérre valók zellerből és tonhalból


Szalámit a sok benne lévő miatt nem nagyon eszünk, a gyerekek jól elvannak a sima vajas kenyérrel, időnként kérnek rá mézet, lekvárt. Nagy kedvenc a tojáskrémes kenyér, de azt inkább kenyér nélkül ennék meg, ha hagynám. Én azért néha vágyom másra is. Hogy szélesítsem a kenőkés repertoáromat, tegnap gyorsan összekutyultam két kenyérrevalót.  Volt otthon egy zsenge leveles új zeller és egy tonhal konzerv, némi natúr krémsajt és vaj. Úgyhogy a zellert összepárosítottam a krémsajttal, a halat meg a vajjal. Mivel a halat a mai napig nem sikerült megkedvelnem, de tudom, hogy egészséges, ezért néha ráveszem magam a hal evésre. Ilyenkor igyekszem a fűszerekkel jól elnyomni az ízét. Most egy csokor snidling és egy marék ruccola segítségét vettem ehhez igénybe. A zellergumót meg a húslevesből halásztam ki (persze külön is meg lehet párolni), a zöldjét pedig frissen vágtam bele.

Hozzávalók:

Zelleres krémsajt

1 zeller gumó párolva/húslevesből kihalászva
20 dkg  natúr krémsajt (pl. Buko)
1/2 csokor friss zellerlevél
só, bors
1-2 ek tejszín szükség szerint

A hozzávalókat beletettem a késes aprítóba és jól összedolgoztam. Néhány evőkanál tejszínnel lazítottam az állagán azért, hogy könnyen kenhető legyen.


Zöldfűszeres tonhalkrém

1 tonhalkonzerv (én a sós lében eltettet használtam)
10-15 dkg vaj
1 csokor snidling
1 marék ruccola
só, bors


A halat egy szűrőben lecsöpögtettem, a fűszereket kicsit összeaprítottam, majd a szoba hőmérsékletű vajjal, illetve a sóval, borssal együtt a késes aprítóban szép habosra kikevertem.

Tálalás előtt vegyük ki a hűtőből őket, hogy jól kenhetőek legyenek. 

2 megjegyzés:

  1. zöldfűszeresre benevezek. zellerrel így töményebben nem vagyok haver.
    de a fotók étvágygerjesztőek

    VálaszTörlés

Te mit gondolsz?

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails