Oldalak

2011. január 23., vasárnap

Már megint paradicsomleves, most egy kis tejszínnel



Ismét a paradicsomleves témát boncolgattam magamban, amikor beugrott, hogy Rezi György Bio szakácskönyvében is van egy paradicsomleves változat. Le is vettem a polcról, hogy átfussam. Igazából a bazsalikom-fokhagyma-só-bors négyesen  kívül egyéb, különleges hozzávalót nem tartalmazott, viszont felöntötte egy pici tejszínnel. Nem tudom, ki hogy van vele, de nekem valahogy fejben soha nem jött össze a tejszín a paradicsommal. Szerencsére az idegenkedésem alaptalan volt. Nagyon jól össze tudnak jönni! De azért nem mertem az egészet tejszínnel felönteni, hanem egy evőkanálnyi levesbe cseppentettem egy kevés tejszínt, azért, hogy előkóstoljam. A könyv szerinti recept friss paradicsommal készül, én - normális paradicsom híján - konzervből csináltam.

Hozzávalók:

2 konzerv egész paradicsom
1 fej hagyma
2-3 gerezd fokhagyma
1 marék friss bazsalikom levél
1 l zöldség lé
1/2 dl tejszín
olaj, só, bors

Az eljárás klasszikus: a hagymát apróra vágtam, kevés olajon megdinszteltem, hozzáadtam a konzerv paradicsomokat (szétfőnek), felöntöttem a zöldséglével, belenyomtam a fokhagymát, sóztam, borsoztam, beletettem a bazsalikomot is. Néhány percig forraltam, majd hozzáadtam a tejszínt is és botmixerrel pürésítettem. Levesgyönggyel tálaltam és a tányérokban megszórtam parmezánnal is.
Érdekes, nekem másnapra nagyon besűrűsödött, pedig sűrítő anyagot nem is tettem hozzá.

3 megjegyzés:

Te mit gondolsz?

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails