Oldalak

2011. február 26., szombat

A jól bevált sütőtök-zsálya kombó egy kicsit megbolondítva

A bolondítás ismét annak köszönhető, hogy mentőakciót szerveztem néhány, a hűtőben rekedt dolog számára. Nem akartam őket az enyészetnek átengedni, legalábbis nem ebben a formában. Ők voltak a bontott feta és a bontott szárított paradicsom. Utóbbi ugyan még bírta volna az olajban, de ő jönni akart. Úgyhogy mindketten a sütőtökös-zsályás pennén végezték, mindenki legnagyobb megelégedésére.

Hozzávalók két és fél személy részére:

1/2 cs penne, vagy bármi más, ami ki van bontva otthon
kb. 1/2 kg sütőtök felkockázva
1 póréhagyma felkarikázva
3 gerezd fokhagyma összenyomva
3-4 levél zsálya
10-15 dkg feta morzsolva
3-4 szárított paradicsom összeaprítva
kevés tejszín, só, bors, vaj, olaj

A serpenyőbe locsoltam egy kevés olajat és tettem hozzá még egy kevés vajat is. Rádobtam a felkarikázott pórét és alacsony hőfokon megdinszteltem. Beletettem a felkockázott sütőtököt, sóztam, borsoztam, rátépkedtem a zsályát, hozzátettem az összenyomott fokhagymát is. Odalöttyintettem neki 2-3 ek. vizet is, legyen miben párolódnia a töknek. Néha óvatosan összeráztam és figyeltem, nehogy péppé pároljam.
Közben feltettem a tésztavizet, amikor már forrt, sóztam és beleöntöttem a tésztát, majd aldente-re főztem. Amikor a tök már majdnem puha volt, levettem a fedőt, hogy kicsit elpárolódjon a leve. Meglocsoltam egy kevés tejszínnel, csak épp annyival, hogy majd a tésztát finoman bevonja, de ne tocsogjon benne és rádobtam a paradicsomot is. Kettőt-hármat ráztam rajta és ráborítottam a tésztát. Újra összeráztam és meglocsoltam néhány evőkanál tésztavízzel. Ettől még krémesebb lett. A fetát tálalás után morzsoltam a tészta adagokra.

2 megjegyzés:

  1. Szép ez a fotó! Tetszenek a kiegészítők nagyon, meg az egész úgy, ahogy van :) Pont most gyártok én is hasonló háttereket (3-4 színben), mint ami a te fotódon is van.
    Az étellel nem tudom, mennyire tudnék megbarátkozni, bár már nem fújjogok annyira a sütőtökre :)

    VálaszTörlés
  2. Szia Reni!
    Köszönöm szépen! Nekem ez a homokozótetőnk maradéka :) Néha vízszintesen van, most kitámasztottam. Át fogom mázolni, mert már nagyon szürkés. Én is épp most glettelek néhány hátteret :). Nem lehet mindent szeretni, viszont tortában, répa helyett nem is lehet érezni ;).

    VálaszTörlés

Te mit gondolsz?

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails