Oldalak

2011. március 9., szerda

Zabpelyhes-almás crumble





Mostanában a srácoknak nem akarózik gyümölcsöt enni. Remélem a nyári gyümölcsök, no meg az eperszedés majd meghozzák a kedvüket. Addig meg próbálkozom az alma különféle formában való beléjük varázsolásával. Úgy egy hónapja volt egy kísérletem egy olyan sütivel, amiben sok alma van, de nem igazán jött be. Ez a morzsasüti viszont igen, amit a GoodFood márciusi számában találtam.  A vanília sodót már én találtam ki hozzá, aminek mi lett a vége? A süti nem kellett, a mártás viszont igen :(.  Az újság egyébként dupla adagot ír, abból a célból, hogy a második adagot félkészen, úgy ahogy van, tepsistül fagyassza le az ember lánya későbbi felhasználásra. Milyen előrelátók, nem? :) Én csak "fél" adagot csináltam, ahhoz is kellett 6 db, azaz majdnem másfél kiló alma. Nagyon egyszerű recept.

Hozzávalók:

6 db alma (én jonagoldot használtam. )
40 g porcukor (ehelyett mézzel locsoltam meg)
50 g mazsola
50 g barnacukor
125 g vaj
150 g zabpehely
150 g finomliszt
50 g mandulapehely
1/2 tk fahéj

Az almát meghámoztam, almaszeletelővel felszeleteltem és a gerezdeket is összevágtam. 2-3 ek vízzel és a porcukorral feltettem párolódni. Amikor kissé összeesett, elzártam és hagytam még a saját gőzében, ekkor hozzáadtam a mazsolát. Egy serpenyőben felolvasztottam a vajat és beletettem a barnacukrot meg a mézet. Lekapcsoltam és hozzákevertem a zabpelyhet, a lisztet, a mandulát, a fahéjat és egy fakanállal összekevertem. Az almát egy szűrőlapáttal egy kivajazott sütőedénybe szedtem és rámorzsoltam a tésztát. 180/160 légkeverésen szép pirosra sütöttem.

A vanília mártás hozzávalói:

3 tojás sárgája
4 ek cukor
1 vanília kikapart magja
1 ek liszt
kb. 3/4 l tej

A tejet felteszem 1 ek cukorral és a vaníliarúddal főni. Közben szétválasztom a tojásokat, kicsit kikeverem a cukorral, hozzáadom a lisztet és összekeverem, majd felöntöm egy kevés hideg tejjel és csomómentesre keverem. Utána beleöntöm a forró tejbe, de nem forralom, nehogy összeugorjon az egész. Ha ez megtörténik, semmi pánik, a botmixer segít a bajban. Forrón még nagyon híg, de ahogy hűl, úgy fog besűrűsödni.

Még a beállítást is kölcsönvettem (sorry, GoodFood) egy kicsit és legújabb játékszeremmel egy kis nagyis hangulatot adtam a képnek.

10 megjegyzés:

  1. nagyon szép lett a kép :) én is csinálok egyik nap crumble-t, csak majd birsalmával. ;)

    VálaszTörlés
  2. Köszönöm! Biztos finom lesz birssel is.

    VálaszTörlés
  3. Tényleg nagyon szép ez a fotó! Imádom a crumble-t, almával és körtével az egyik kedvenc kombinációm :) Na jó, a bogyós gyümölcsökkel a kedvencem, de ezt a fajtát is imádom :)

    VálaszTörlés
  4. Köszi Reni! azért a Lr sokat segített a dolgon :).

    VálaszTörlés
  5. Ja és... mi az új játékszer? :))

    VálaszTörlés
  6. Hú, de nagyon finom lehet! Felveszem a sütilistámra!:)

    VálaszTörlés
  7. most időkrízis van. ezért én nem sütném meg, de a kóstoló adagom ide a laptopom mellé kérem szépen.

    VálaszTörlés
  8. 4gyerek, kár, hogy nem előbb szóltál. :(. Elárulnád a keresztnevedet? Olyan furi 4gyereknek szólítani. :)

    VálaszTörlés

Te mit gondolsz?

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails